buisje aan de uitlaat

Ik ben dus benieuwd wat een bepaald buisje op mijn scooter is, ik heb een Sym Jet 4 2014 4takt. Hallo,

het buisje zit halverwege de pijp tussen mijn cilinder en mijn uitlaat. Hij loopt dan met een paar bochten naar een soort van koppelstukje waar hij uitkomt als een soort zacht buigzaam zwart buisje, weet nog niet waar die heenloopt.

kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Hiermee wordt schone lucht aan de uitlaatgassen toegevoegd, dit om betere milieu eisen te halen.
Door de bijmenging van schone lucht wordt de katalysator heter en kan daardoor beter zijn werk doen.

Wil je er meer over weten zoek eens op Youtube naar "GY6 PAIR System" of gewoon "PAIR System".

In ieder geval door dit systeem af te koppelen ben je meer vervuilend en kwa vermogen ga je er niet op voorruit.
Sterker nog, ik denk zelfs dat als je aangehouden wordt je theoretisch hier een WOK voor zou kunnen krijgen.
 
En waar eindigt dit slappe buizame buisje dan. en gaat hij sneller als ik hem ontkoppel?

Pieter,

Het antwoord staat in mijn bijdrage#2.

Nee hij gaat niet harder en wil je er meer van weten kijk Youtube, hier wordt uitgelegd waar dit systeem voor dient en uit welke onderdelen het bestaat.
Graag ook een beetje eigen initiatief!
 
Heeft met mileu eisen te maken.. En nee je gaat er niet harder door als je die weg haalt.
Maar als je die weg haalt en je krijgt ooit een wok, suc6 om dan nog door de keuring te komen. Want dan word die afgekeurd op fijnstof.
 
Varioring is stap 1. Dan is het maar de vraag en jouw wens of je het toerental hoger wilt laten komen met een onbegrensde cdi. Vergelijk het fietsen in een te lage versnelling. Jouw benen zijn dan de zuiger. Trapt lekker licht allemaal maar jouw benen gaan te snel. Laat eerst de vario maar verder 'schakelen' en kijk wat jouw snelheid wordt. Cdi is stap 2, 3 of 4.
Groet,
 
Ik zou dat buisje lekker laten zitten, zoals Sparky 2 x heeft vermeld.??. behalve als je veranderd van uitlaat natuurlijk.
Ik heb een Sym orbit 2 2014 4takt en ik heb dit buisje ook, nu er zit een gat in mijn uitlaat dus heb een nieuwe gekocht maar men nieuwe uitlaat heeft niet dat pijpje dat naar dat ding gaat, is dat erg? Of heb ik echt een uitlaat nodig met dat extra pijpje aan om daar op te koppelen?
 
Ik heb een Sym orbit 2 2014 4takt en ik heb dit buisje ook, nu er zit een gat in mijn uitlaat dus heb een nieuwe gekocht maar men nieuwe uitlaat heeft niet dat pijpje dat naar dat ding gaat, is dat erg? Of heb ik echt een uitlaat nodig met dat extra pijpje aan om daar op te koppelen?
 
Back
Top