Buis bij uitlaat

Aeroxxxx4

Member
Hallo, ik heb een nieuwe uitlaat gekocht en zat te kijken hoe ik de andere eraf moet halen. Nu zie ik een buisje zitten en ik zie geen ingang voor dat buisje in mijn nieuwe uitlaat. Kan ik het buisje gewoon van de uitlaat af trekken ofniet? Het is een Yamaha aerox 4 takt trouwens.

6B3404DF-E8CA-4339-B0F3-FE10D59DD90B.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Die zuigt zuurstof via de luchtfilter de uitlaat in zodat de uitlaatgassen verder verbrand worden en de uitlaatgassen schoner zijn zodat hij aan de millieu eisen voldoet. Is niet heel belangrijk dus kan je gewoon dichtmaken en vergeten
 
Hallo, 4slaf heeft gedeeltelijk gelijk. Echter,in de uitlaat heerst een overdruk. Probeer maar eens deze dicht te houden. Dan gaat een klein gedeelte van de reeds verbrandde uitlaat gassen via deze slang terug het luchtfilter in. Die zuigt namelijk wel lucht (geen zuurstof) aan. En die verbrandingsmix van lucht, benzine en reeds verbrandde gassen geeft inderdaad een schoner resultaat.
 
Is deze slang überhaupt wel aan de uitlaat aangesloten en heeft dit wel te maken met het PAIR-systeem???

Mij lijkt dit eerder de carterontluchting, de ontstane dampen in het carter worden door dit buisje afgevoerd naar de luchtfilter en worden op deze manier weer terug de verbrandingsruimte van de motor gezogen om mee verbrandt te worden.

Dit buisje laten loshangen of afdichten lijkt me geen goed idee.

By the way, waarom ga je uberhaupt op deze scooter een nieuwe uitlaat monteren, voor de performance hoef je dit niet te doen want bij 4-takt heeft dit geen nut en wat ik zo kan zien op de foto lijkt de uitlaat wel bijna nieuw???
 
Is deze slang überhaupt wel aan de uitlaat aangesloten en heeft dit wel te maken met het PAIR-systeem???

Mij lijkt dit eerder de carterontluchting, de ontstane dampen in het carter worden door dit buisje afgevoerd naar de luchtfilter en worden op deze manier weer terug de verbrandingsruimte van de motor gezogen om mee verbrandt te worden.

Dit buisje laten loshangen of afdichten lijkt me geen goed idee.

By the way, waarom ga je uberhaupt op deze scooter een nieuwe uitlaat monteren, voor de performance hoef je dit niet te doen want bij 4-takt heeft dit geen nut en wat ik zo kan zien op de foto lijkt de uitlaat wel bijna nieuw???
Je hebt helemaal gelijk. Die buis lijkt inderdaad niet naar de uitlaat te lopen. Ik mist het (ventiel?) Dat zwarte blokje wat er normaal altijd tussen zit
 
Back
Top