Buddyslot kabel afgebroken Vespa LX (met foto's/video)

Zoals de titel zegt.

Ik was een andere thread tegengekomen op deze site, maar dat was uit 2012 en misschien zijn er inmiddels wel andere manier die helpen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? En hoe ik dit kabeltje te voorschijn kan halen.

IMG-4582.jpgIMG-4584.jpgIMG-4585.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ja, precies. Alleen mis ik het kabeltje zoals in de tweede foto. Dus dan heb ik er denk niet zoveel aan om het tonnetje op zijn plek te zetten. Of begrijp ik het systeem niet. Volgens mij moet het kabeltje bevestigt worden aan het bovenste ronde wat via het onderste omcirkelde rondje omcirkelt wordt. Heb ik dat goed begrepen? Ik denk dat de bevestiging los is geraakt en dat ik de kabel terug moet zien te krijgen, waarschijnlijk moet ik het zadel los nieten en dan de kabel terugvissen en opnieuw bevestigen?
 

Attachments

  • scooter tonnetje  kabel.png
    scooter tonnetje kabel.png
    1 MB · Views: 48
Het kabeltje zit verstopt onder het zadel, het systeem zit vlak onder het zitvlak. En die kabel moet ik terug zien te vissen. Dus dat is lastig om te fixen geloof ik.

Of in ieder geval niet een simpel klusje, aangezien ik dan het zitvlak los moet maken van alle nietjes.
 
Moet je de zadel los nieten voor dat kabeltje???

Nooit meegemaakt!

Ja, heel krom. Of tenminste ik zie geen andere optie. Ja, ik kan misschien zelf een systeem maken met kabeltje monteren aan de onderkant/buitkant van mn zadek en ijzerdraadje spannen.

Beetje kut bij Vespa, net zoals dat je het gehele dashboard/windschermen/kappen moet verwijderen om een druppelcel te vervangen voor het digitale klokje.
 
Het is heel makkelijk. Buddy eraf draaien. Onder aan de achter zijde zit je slot.

Los element. Heeft verder, dan het op slot draaien, niets net het zadel te maken. Ik kan het me niet voorstellen.

En hoe zou je de zadel weet dicht nieten Daan? Is hard plastic dus ik denk dan al meteen aan een niet tacker.
 
het Systeem loopt in het zadel. En het zit uiteraard verbonden met elkaar en niet los van elkaar. Via het kabeltje. Wat los is en zich binnen in het zadel begeeft. Ik vind wel een andere manier of ik ga het los nieten.

Voorlopig tieribs aan de sleuf vastgemaakt dat ik de buddy open krijg voor tanken en het kettingslot bv
 
Maar die kabel die zit in m’n zadel. Hoe krijg ik die eruit dan? En erin inclusief “tonnetjes”.

Haal eerst de buddy eraf. Deze zit namelijk vastgeschroefd "op" het slot mechanisme. Ook die kun je weer eraf schroeven.

Dan hou je bovenstaande foto over. Dan zie je alles zitten. Kabel, tonnetjes enz.

Maar let op: bij sommige slot mechanismes zul je een lipje klein beetje "plat" moeten drukken om de kabel met tonnetje er uit te krijgen. Zie onderstaande foto. Uiteraard weer terug duwen anders heb je kans dat het geheel los trilt.

In jou geval eerst dat slotmechanisme eraf draaien. Dan kunnen we verder denken. :)
 

Attachments

  • img_1579345403511.jpg
    img_1579345403511.jpg
    420.7 KB · Views: 30
  • img_1579345818851.jpg
    img_1579345818851.jpg
    250.6 KB · Views: 34
Last edited:
Ik heb het nog nie opgelost maar was toevallig deze week van plan het te gaan fixen. Ik heb een ontnieter en een spijker trekker gekocht en kabel/buddy slot.

ik ga het zadel aan een kant open maken en proberen te fixen.
ik za een updatje doen
Post automatically merged:

Toevallig een update? Ik heb namelijk het zelfde probleem...

misschien valt het bij jou nog te redden als je een oogje of tonnetje aan je draad vast maakt.

je kan je draadje omhoog/aanduwen aan de onderkant en dan komt het aan de bovenkant miss kan je er eenoogje aan vastmaken. Wat niet in mijn geval zo is.
Bij mij is hwt draad aan de bovenkant helemaal versplinterd
 

Attachments

  • 06E8F060-7003-42C0-BC41-5FC26F9004E3.jpeg
    06E8F060-7003-42C0-BC41-5FC26F9004E3.jpeg
    101.7 KB · Views: 34
  • C385FF5F-FBFE-4B4C-AA06-106B01CAD62C.jpeg
    C385FF5F-FBFE-4B4C-AA06-106B01CAD62C.jpeg
    175.3 KB · Views: 28
Oke het is gelukt. Het is zeer goed te doen met een platkop schroevendraaier nietjes eruit halen, tot de helft vd zadelhoes.
En dan kan je het schuim/zitvlak omhoog doen om bij de slot kabel te komen.
Ik had een nieuwe kabel gekocht dus opnieuw gemonteerd. Wel even de springveer op de juiste manier terug stoppen zodat er spanning op het palletje staat. En thats it. En dan terug vastnieten.
 
Back
Top