Buddyfilter op Mina Verti?

mastervanloon

van Owntjes
ola jongs:)

ik zat thuis te denken, omdat verti's vaak grasmachine geluiden hebben, en een std. filter niet echt goed is voor 70 cc cilinders(hoorde ik), wou ik eigenlijk ook wel een powerfilter aanschaffen. Nu weet ik dat dit niet al te best is, ivm met vocht en vuil. Ook las ik dat buddyfilters mooi geluid hebben. Maar het is dus een verti blok, en het spruitstuk zit dus op de cilinder, en dan zou de luchtbuis naar de buddy dus een hele vreemde vorm moeten maken. Zou dit in principe mogelijk zijn, en zoja, is het vermogen verlies en schiet ik er uberhaupt wel mee op? ik zat te denken aan zon filter op mijn 17.5 DO, met PVC buizen en dan een twinair filter in de buddy. De binnenkant van mijn buddy is overigens al voorzien van isolatiemateriaal, dus dat scheelt al weer:D heeft iemand hier goede ideeen/kennis van, of het kan en wat er allemaal voor nodig is?

alvast bedankt

ltr
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by mastervanloon
ola jongs:)

...en een std. filter niet echt goed is voor 70 cc cilinders(hoorde ik),

Hahaha, wat een onzin 8p

Daar is echt helemaal niks mis mee. Een powerfilter is kut, een std is prima. Je moet hoogstens de inlaat wat te vergroten (met een dremel ofzo). Klaar

Originally posted by monstaboy
Misschien als je je spruitstuk omhoog draait? Anders kan het niet hoor volgens mij.

Dan zou je een kartcarb oid er op moeten hebben, anders loopt je carb leeg (hij kan niet meer dan x graden worden gekanteld).

Op z'n zijkant doet ie het niet meer zo best :p


Maargoed, als je de lucht echt nodig hebt dan zou je een twinair of iets in die richting er op kunnen gooien. Voor de rest wordt het heel moeilijk om een mooie constructie te verzinnen. Dan moet je naar andere spruitstukjes gaan kijken (evt in combinatie met een polini bigvalve set)
 
Ja, nadelen want dat wordt ontzettend lang. Té lang. Gaat niet goed werken.

óf je gooit er een normaal filter op wat je naar redelijkheid aanpast óf een powerfilter à la Twinair óf een kartbox. Lijkt me ook een hele redelijke optie :)
 
Een 90 graden bocht en dan nog een stukje zou wel kunnen, maar ik weet niet precies hoe het uitkomt bij vertikaal, kan je misschien anders ff een fototje posten? Het moet denk ik wel passen. Maar post anders ff een foto'tje.
 
Back
Top