Buddyfilter.. help

monstaboy

Manston Malaguti
Ik ben bezig een buddyfilter te maken, maar nu zit er een stuk frame in de weg. M'n scooter is een Malaguti Phantom, en ik wou uit m'n frame een stuk eruit halen omdat er anders geen PVC buis richting buddy kan. Ik heb op de pic van blackX omcirkeld welke stang ik wou onderbreken.

090104-frame.jpg


Dit is het gedeelte van het frame waar de rubbers van het subframe tegenaan zitten.. ik snap verder de werking van dat subframe niet goed dus ik weet niet of er veel kracht op staat, en of het kwaad kan dat ik in het midden wat eruit haal. Er rust verder niks op.

Graag alleen reacties van mensen die dit al hebben gedaan bij een Phantom, of als je serieus denkt er wat vanaf te weten. ;) Ik heb geen zin om door m'n frame te zakken nml.
 
Advertisement - register to remove this

Je moet niet een stukje uit je subframe slijpen, dat is de ophanging van je blok en dan hangt het dus niet echt lekker meer. Kan je je buddy filter niet naar voren richten? Dat lijkt me een betere manier maar dan moet je nog een stukje frame wegslijpen maar dat is geen dragend deel zo te zien.

Sterkte ermee.
 
Het omcirkelde gedeelte is niet het subframe.. op de pic zit geen subframe, hier hangt dus niks aan, er zitten alleen 2 lullige rubbertjes aan allebei de kanten waar het subframe tegenaan komt..

De planning is juist om het spruitstuk naar voren te richten, zodat ik m'n subframe origineel kan laten. Ik weet alleen niet zeker of ik die metalen 'strip' die omcirkeld is kan onderbreken zonder dat het ten koste gaat van de stevigheid van m'n frame ofzo.
 
Nee ook niet, het subframe hangt aan de 2 punten links en rechts aan het frame, ietsje meer naar voren als de strip die ik heb omcirkeld. Alleen ik weet niet in hoeverre het subframe beweegt, maar het heeft 2 uitsteeksels met op allebei een rubber, en die komen tegen die strip aan, aan de zijkant dan. Misschien is het zo duidelijk. M'n subframe komt er dus niet aan te hangen, het is alleen wel in aanraking met het subframe met rubber ertussen.. maar dat is wel minimaal.

Als m'n scoot veert of opgetilt wordt lijkt het alsof er geen kracht op komt te staan, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, op het blote oog.
 
Back
Top