Buddy ZIP probleem/vraag

PSCL.

ZIP RIDER
Heey,
Een vraag.. Dit is de buddy van mijn ZIP.

2h6gbo9.jpg



Zoals je ziet, en misschien wel weet zit er zo'n gekke verhoging in. Ik vraag me dus af waarvoor dit is.. want hierdoor past mijn helm er niet in.

Ik dacht, er zitten vast belangrijke onderdelen in die ruimte nodig hebben, dus ik maakte het open. En toen zag ik dit ...

idge2p.jpg


20zqm9d.jpg



Er zitten dus totaal geen onderdelen of draden in de verhoging.. Nu is mijn vraag.. kan ik de verhoging weg halen en dit plat maken. Of is deze 'verhoging' nodig voor de koeling/lucht ?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is gewoon het ontwerp, en het dient ervoor om je kettingslot omheen te leggen.
Zodat deze niet alle kanten op stuitert.

En daarbij past je helm er juist precies (om) overheen.
In elk geval mijn potje heel makkelijk, en me Intergraal helm moet ik het vizier open doen, helm erin zetten, en dan het vizier dicht drukken.
Overigens zal je buddy NET niet dicht gaan, maar als je dit een beetje aandrukt kan het geen kwaad, doe dit al jaren.
Vizier moet wel naar de voorkant van je scooter gericht staan, anders krijg je hem helemaal niet erin.
Daarbij kun je ook nog je zadel op 3 standen zetten, gewoon op ze hoogste stand zetten, dan zit je gelijk iets rechter en je buddy gaat net weer een cm makkelijker dicht.

Verder zou je het wel weg kunnen halen, je moet alleen wel het gat dicht maken anders krijg je rotzooi in je buddy.

Ik heb toen een traanplaat op maat gemaakt, en deze met 4 boutjes en moertjes vast gezet.
 
En inderdaad zoals tinus zegt: een beetje drukken op je buddy zodat die dichtgaat kan geen kwaad. Kortom even een plat plaatje pasmaken of je buddy een standje hoger zetten en als het nog moet even goed erop drukken zodat die toch dichtgaat.
 
Thanks voor de antwoorden. Ik heb ook wel een 'oude' tweede helm die er wel gwn in past. Maar mijn goede integraal helm heb ik nog met geen mogelijkheid kunnen laten passen. Maar dat ik eerst het vizier open moet doen is misschien wel een optie.

Maar het zou dus geen kwaad kunnen als ik het weg haal, en vervolgens een ander mooi plat plaatje maak dat ik er in leg.


edit: vizier eerst open lukt ook niet echt, helm is net te breed. maar dat plat maken is wel een goed idee voor meer ruimte denk ik!
 
Last edited:
ja dat is waar, maar als ik een helm mee wil nemen, moet ik eerst de helm er in doen, dan het vizier open en nog het slot er in proppen (past net)..
en als ik die 'bobbel' weg haal, kan ik mijn helm anders om leggen en mijn slot in mijn helm.. is net ff wat makkelijker

ps. mij eigen goede helm past niet omdat hij net iets te breed is op 1 of andere manier.
 
Is die ruimte ook niet nodig voor als je door veert?

Ik bedoel dus, als je nou met twee man rijd, en je gaat over een drempel,
dat de onderkant van de buddy niet ergens tegen aan komt
 
Dan moet je echt 150 kilo wegen en met 70 over een drempel gaan ofzo.
Ik heb met mijn 4 takt Zippie, vanwege een soundboard, twee jaar zo rond gereden. (soort van traanplaat spul, iig niet magnetisch)
Dat het niet kan gebueren zeg ik niet, maar dan moet je echt als een verrekte mongool rijden.

@ Onderwerp

Heb je je zadel al op de hoogste stand, en geprobeert je helm met vizier open erin te leggen, en daarna je slot in je helm te proppen, op die bult dus, en vervolgens het vizier dicht maken?
Ik heb zelf een XL helm erin gekregen, dus dan moet jij of een moeder grote kop hebben, of je doet iets niet goed.

Die bobbel kun je overigens gewoon laten zitten.
 
@ Onderwerp

Heb je je zadel al op de hoogste stand, en geprobeert je helm met vizier open erin te leggen, en daarna je slot in je helm te proppen, op die bult dus, en vervolgens het vizier dicht maken?
Ik heb zelf een XL helm erin gekregen, dus dan moet jij of een moeder grote kop hebben, of je doet iets niet goed.

Die bobbel kun je overigens gewoon laten zitten.
Zadel staat niet op de hoogste stand, kan ik wel proberen maar ik had het gevoel dat hij op de hoogste stand een beetje onstabiel word. (het zadel)
En nee ik heb echt niet zo'n groot hoofd hoor :p in tegendeel, ik heb maat S. Maar de grootte van je helm blijft volgens mij hetzelfde met de maten, de binnenkant veranderd alleen. (heb ik ooit nagevraagd in een winkel)

Maar ik zal nu ff proberen met de zadel op de hoogste stand. Ik heb niet veel goede hoop omdat de helm toch iets te breed is.. en aan de breedte is niet veel te doen.

EDIT:

Nou jongens, het is gelukt hoor! Ik heb hem op de hoogste stand gezet, en heb mijn helm stevig door gedrukt.. en hij ging dicht. Maar nog wel met moeite. Want dit is de status van mijn buddy als ik hem nog dicht moet drukken.
rbl1lc.jpg


Dat is dus nog een aardig stukje, en zo ziet hij er uit als hij dicht is met helm er in.


v30pif.jpg


Ik weet niet of dit ook bij jullie het geval is? En denk dat het ook niet heeeel goed voor het slot is.. maarja het lukt iig wel! (voor degene met een zip, of hetzelfde 'probleem')
Ik vind het nog wel jammer dat hij op de hoogste stand een beetje 'gammel' is.. maar het probleem is wel opgelost!!
Thanks to u all ! (L)
 
Last edited:
Dan moet je echt 150 kilo wegen en met 70 over een drempel gaan ofzo.
Ik heb met mijn 4 takt Zippie, vanwege een soundboard, twee jaar zo rond gereden. (soort van traanplaat spul, iig niet magnetisch)
Dat het niet kan gebueren zeg ik niet, maar dan moet je echt als een verrekte mongool rijden.

.

Ja als je met 2 man rijd zal je ongeveer aan de 150 kg zitten dus dat klopt ongev wel dus, En achterop het zadel veert die natuurlijk verder door dan wanneer je voorop het zadel zit.

En er zullen vast wel mensen met 70 over een drempel gaan, want een ontgrenste zip sp haalt dat echt wel
 
Denk ik ook wel ja @ hierboven..

maar gezien de foto's? is dit slecht?


Je bedoelt dat het bochtje van gaskabel miss tegen onderkant van buddy komt?

Zal wel mee vallen, waarschijnlijk buigt jou spruitstuk gewoon iets als het bochtje echt tegen je buddy komt,

En al scheurt het spruitstuk: weer wat geleerd toch ;) 2e hans spruitstuk kost nog geen 10e
 
ja maar met deze foto's zit die 'bobbel' er gewoon in hoor! dus geen opening aan de onderkant.. maar het was meer van, is het slecht dat ik nog zo ver door moet duwen voordat die echt op slot kan. Want er zal een aardige kracht op staan zo..
 
dat is echt niet goed hoor!
als hij er gewoon niet in past, heb je pech sorry maar hiermee beschadig je je helm onnodig en heb je kans dat je zadel breekt. koop een andere helm, of n andere scooter:p
 
Back
Top