buddy filter

Honda Red Bull

Red Bull Wallie
Hey ik had een idee om mischien een buddy filter te maken voor 18 mm carb. 70cc en andere uitlaat en vario/membraam etc. Voor wallaroo.
Ik wou dat dan gewoon met een stuk slang doen van de dierwinkel :) gat in buddy maken dicht bij carb en twinair of goedkoop cross filter erop zetten. of nix. Zodat ik er ook mee in de regen kan rijden.
Maar zou dat kunnen? tis gewoon een slang die goed over de 18 mm gaat nest als powerfilter.
Maar nu belang rijkste kun je er dan nog een slot en een accu met radio erin zetten. (als altijd wel prettig s avonds als je staat te beunen).
Tis geen brute setup dus dacht kan mischien wel. met dat spul erin en anders heb ik nog wel een buddy over :)

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Honda Red Bull said:
Hey ik had een idee om mischien een buddy filter te maken voor 18 mm carb. 70cc en andere uitlaat en vario/membraam etc. Voor wallaroo.
Ik wou dat dan gewoon met een stuk slang doen van de dierwinkel :) gat in buddy maken dicht bij carb en twinair of goedkoop cross filter erop zetten. of nix. Zodat ik er ook mee in de regen kan rijden.
Maar zou dat kunnen? tis gewoon een slang die goed over de 18 mm gaat nest als powerfilter.
Maar nu belang rijkste kun je er dan nog een slot en een accu met radio erin zetten. (als altijd wel prettig s avonds als je staat te beunen).
Tis geen brute setup dus dacht kan mischien wel. met dat spul erin en anders heb ik nog wel een buddy over :)

alvast bedankt.

heb het ook !! :):)

je krijgt een heel mooi bruut geluid (ik tenminste) door de echo in de buddy !
en ik heb dit gedaan omdat ik zo ook in de regen kan rijdne! :) en is perfect !!
gister gewoon in de regen gereden en vandaag ook geen problemen gehad.

btw mijn standaard filter is hier en daar verkankert en komt er zand + water in
vandaar dat ik dit deed ;)
 
Je wil wel heel veel in je buddy.. weet niet precies hoe groot een wallaro buddy is, maar is een accu, luchtfilter , radio en ook boxen(?) dan niet heel veel.. ik zou zeggen.. leg de dingen die je er in wil er in, of even grote producten en test het!
 
ja was ik ook van plan :p alleen vriend zij vraag eens op forum dus denk vraag ik op forum. en waar het het meest om ging of de slang die gewoon perfect past op de 18 mm de goeie diameter heeft. (en radio is gewoon een plankje met versterker bovenop en 2 boxjes
 
Is t wel een gladde slang, of met ribbels? Ribbels zijn niet echt goed voor de 'airflow'.

Ik wil t luchtfilter van mn Formula50 ook in mn buddy gaan maken. Niet omdat ie t nu niet goed doet, maar omdat ie in de weg zit;
DSC03881.JPG

Je ziet de achterveer nauwelijks. Nu is dit n lelijke std veer, maar je moet aan de toekomst denken heh ;)

Dus ik zat er ook al aan te denken om hem in mn buddy te maken, maar vroeg me af of er wel genoeg lucht je buddy in kan komen, of dat je dan ook extra gaten in je buddybak moet maken?
 
je kunt er wel extra gaten in boren, maar door de zadelhoes tenminste aan de zijkanten sluit nooit perfect en daar komt ook wel lucht door. maar ik maak zowiezo een paar gaatjes erbij voor de zekerheid. gewoon hele kleine.
 
Back
Top