Btc trevis opvoeren

Status
Not open for further replies.

Jeroenvt

New Member
Is het mogelijk om Mijn snorscooter BTC Trevis wat sneller te laten rijden? Volgens mijn dealer niet omdat er alleen 25 km of 45 km cdi's in de handel zijn. Ik wil onder de magische grens van 35 km/u blijven. De inporteur zegt dat er 32 km cdi's zijn voor dit type. Deze is uitgeprobeerd maar dan loopt hij 38 km/u. Volgens de dealer kan je deze weer niet knijpen.
De Trevis heeft een 14 inch achterwiel en daar zit denk ik het probleem! Nu rijdt hij 26 km/u maar dan wordt je ingehaald door een omaatje op een scootmobiel! Wat is de oplossing om hem 7 a 8 km harder te laten rijden??,
 
Advertisement - register to remove this

Nee via gps. Ik hoorde vanmiddag dat er een 30 km cdi is die nu wel goed werkt. Bedankt voor de tip mocht die andere toch niet goed zijn.

Met de GY6 loopt hij 38 km p/u.
Iets te hard. Deze is er nl alleen voor 10 en 12 inch. Ik heb 14 inch achter 16 inch vóór.
 
Nee ik wil ook onder de norm blijven met zo een 32 km ongeveer.
Ik heb allang op google gekeken maar er is geen cdi voor een 14 inch wielmaat. Die worden klaarblijkelijk niet gemaakt. Dus daarom mijn vraag! Andere cdi heeft geen zin omdat hij dan veel te hard loopt! En bij afstellen bij zo een cdi loopt de scooter niet lekker of hij trekt amper op.
Het bedrijf waar de scooter in onderhoud is zegt het zelfde. Maar heeft geen tijd (zin?)om te zoeken. Die heeft het ook beredruk!
Dus wil ik zelf op onderzoek uitgaan met hopelijk een beetje professionele hulp op dit forum. Alvast bedankt!
 
Ik zou toch eens eentje van deze cdi's testen: https://www.max-parts.nl/cdis en voor 15 piek valt het mee. Normaal ben ik ook geen voorstander van een snor opvoeren, maar zolang je inderdaad onder de "norm" blijft waar de politie niet voor bekeurd snap ik het heel goed dat je dan ook die snelheid wil halen.
 
Dank je ik ga kijken. Het gaat mij niet om hard rijden maar om wat sneller een fietser te passeren zodat je zo min mogelijk het tegemoetkomende verkeer hindert.

Zoals ik dus al dacht.... ik heb contact gehad met max parts en heeft dus geen cdi voor de BTC Trevis.
Denk dus dat de Trevis niet sneller kan dan 25 km/u!
 
kijk gewoon naar de slag van de zuiger en zoek een soortgelijks scooter uit met dezelfde zuigerslag.
let er wel op of je een DC of AC CDI hebt.

Of mogelijkheid 2, je neemt de CDI die de importeur adviseert en plaatst een dunne varioring om die paar kmpu te veel te compenseren.
 
Nee ik wil ook onder de norm blijven met zo een 32 km ongeveer.
Ik heb allang op google gekeken maar er is geen cdi voor een 14 inch wielmaat. Die worden klaarblijkelijk niet gemaakt. Dus daarom mijn vraag! Andere cdi heeft geen zin omdat hij dan veel te hard loopt! En bij afstellen bij zo een cdi loopt de scooter niet lekker of hij trekt amper op.
Het bedrijf waar de scooter in onderhoud is zegt het zelfde. Maar heeft geen tijd (zin?)om te zoeken. Die heeft het ook beredruk!
Dus wil ik zelf op onderzoek uitgaan met hopelijk een beetje professionele hulp op dit forum. Alvast bedankt!


Dan zet je er toch een vario ring erbij... Dat is overigens toch de enigste oplossing die je hebt.. Anders kan je hem beter gewoon fabrieks standaard houden.. Aangezien dat wel het makkelijkste is.
 
Je kan gewoon een variobus nemen met een opstaande rand..
canon2mo2.jpg
 
14 inch is groter dan 12 en groter dan 10 inch. Als je een 10 inch 25 km/pu CDI plaatst zal hij ongeveer 30 rijden.
Heb zelf al eens een 10 inch cdi in een 12 inch scooter gestopt. Doordat het wiel iets groter is loopt hij net 2-3 kmpu harder. Zo moet je een beetje testen. 99% van de chinese 4takt scooters (geen taiwan) heeft AC cdi’s!
 
Dit is al een oud topic en denk niet dat TS dit nog ooit zal lezen.
Het laatste heeft hij dit forum bezocht op 26 april 2018 dus hij heeft ook de bijdrage van eurokit niet meer gezien.

In principe doen al deze CDI's niet begrenzen op snelheid maar op toerental.
Het maximale toerental, de overbrenging van vario, het poulie gedeelte van de koppeling, de eindoverbrenging en de maat van de wielen bepalen dan uiteindelijk de snelheid.

Dus ervoor zorgen dat de cdi iets meer dan de gewenste snelheid geeft en fine tunen met een varioring.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top