Btc streetline 2020 model

pdtrjck1

New Member
De scooter heeft nu 4300 gelopen. Laatste beurtje gehad rond de 2500 half jaar geleden. Scooter loopt tussen de 24 en 26kmu afhankelijk van het weer.
Gy6 blok
dellorto svb18 18h 7k17 1 carb

De scooter startte eigenlijk helemaal niet meer. Volgens lampje zou de startmotor kapot zijn maar die gooit hem eigenlijk zonder problemen rond. Pakt alleen moeilijk aan. Met kleppenspeling nalopen. Carb schoonmaken. Mengselschroef opnieuw stellen(bougie was ook zwart, dus te rijk gelopen zover ik weet).
Nu start de scooter weer met weinig problemen.

Nu zijn er wel andere problemen voor in de plaats gekomen. En weet na paar weken zoeken niet meer hoe ik dit moet verhelpen.

Hij blijft soms in toeren hangen zodra ik gas loslaat.
Valt soms uit bij te lang stationair lopen en start dan bijna niet meer.
Benzinelucht bij stationair lopen.
Donkere plofjes uit de uitlaat.
Schud hevig met stationair lopen.
Lijkt wel of hij lucht aanzuigt via de kap waar vario onder zit.

Volgende punten heb ik al geprobeerd en of nagekeken.
Luchtfilter is schoon
Nieuwe bougie
Klepspeling op 0.1 en op 0.08 maakt geen verschil. (Zag wel een scheurtje in de behuizing van het vliegwiel/blok)
Carb schoongemaakt en mengselschroef op verschillende manieren geprobeerd.
Hierbij merkte ik dat toeren oplopen als er klein beetje valse lucht na carb aangezogen kon worden.(carb moest los hangen om bij stelschroef te kunnen)
Brandstoffilter nagekeken.


Wat zou ik nu nog kunnen proberen?
 

Attachments

  • IMG20221013123759.jpg
    IMG20221013123759.jpg
    102.4 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

In toeren blijven hangen terwijl je je gasloslaat kan betekenen dat je gaskabel blijft hangen of plakt, of het betekent dat je ergens valse lucht trekt. Kan niet zien hoe ver die scheur doorloopt maar zou hij daar valse lucht kunnen trekken?
 
Lijkt wel of hij lucht aanzuigt via de kap waar vario onder zit.
Dat doet hij ook , maar is koeling voor de vario . Lucht wordt aan de voorkant aangezogen. Valse lucht via die scheur lijkt me niet , hij zou daar eerder carterolie lekken .
En ook is het raar dat je de carb moet loshalen om bij de mengselschroef te komen , zo kun je toch nooit je carb afstellen . En een 2020 model , is dit dan niet een euro 4 model met elektronisch geregelde carb ?
 
Dat doet hij ook , maar is koeling voor de vario . Lucht wordt aan de voorkant aangezogen. Valse lucht via die scheur lijkt me niet , hij zou daar eerder carterolie lekken .
En ook is het raar dat je de carb moet loshalen om bij de mengselschroef te komen , zo kun je toch nooit je carb afstellen . En een 2020 model , is dit dan niet een euro 4 model met elektronisch geregelde carb ?

Dat klopt inderdaad...
Maar de getoonde foto in beginpost laat iets heel anders zien!
Dit is de andere kant waar de stator zit gemonteerd, o.a. het vliegwiel en externe spoel is hier op te zien met ook de koeling fan.

Er zijn type carburateurs geplaatst op de Chinezen die alleen een stationair stelschroef hebben. (heel vreemd, maar waar)
Een zgn. luchtmengselschroef kom je op de type's dan ook niet tegen!
En dan met name op de (zoals je zelf ook aangeeft) types en modellen die een zgn. ECS (elektronisch geregelde carburateur) systeem aan boord hebben.

De Streetline is er in Euro 2 en Euro 4 en laatste genoemde maakt gebruik van een ander type carburateur i.c.m. een zgn. ECS/ECU CDI.

Het scheurtje wat men ziet heeft verder geen invloed op de luchtinlaat wat dat betreft.
Dus ook geen valse lucht, dit gezegd hebbende is het wel een punt van aandacht aangezien het wel verder kan gaan scheuren op den duur!
 
Last edited:
Die scheur die je ziet, zie ik ontstaan als iemand de centrale moer los wil nemen en dan het vliegwiel tegen houdt met dopje 11 tussen vliegwielnokje en carter. Is uw vliegwiel ook losgenomen geweest?
Groet,
 
Dat doet hij ook , maar is koeling voor de vario . Lucht wordt aan de voorkant aangezogen. Valse lucht via die scheur lijkt me niet , hij zou daar eerder carterolie lekken .
En ook is het raar dat je de carb moet loshalen om bij de mengselschroef te komen , zo kun je toch nooit je carb afstellen . En een 2020 model , is dit dan niet een euro 4 model met elektronisch geregelde carb ?
Zit een luchtmengsel schroef op de carb. Deze zit alleen leuk onder sensoren als deze gemonteerd staat. . En is een euro 4 model inderdaad.
Dat lijkt mij niet, waarom denk je dit?
Hoorde een zuigend geluid hiervandaan komen. Leek me niet daar vandaan te komen maar verbaast me weinig meer met deze scooter eigenlijk.
Die scheur die je ziet, zie ik ontstaan als iemand de centrale moer los wil nemen en dan het vliegwiel tegen houdt met dopje 11 tussen vliegwielnokje en carter. Is uw vliegwiel ook losgenomen geweest?
Groet,
Dit is gebeurd met een val. Uitlaat zit op dunste stukje gemonteerd en is toen stukje gescheurd denk ik.
Post automatically merged:

Kijk het Membraan Rubber boven de gasschuif eens na.
Zal dit eens nakijken. En anders voor zekerheid gewoon ff revisiesetje erop. Zijn niet zo duur gelukkig
 
Even een update. Zit een carb in waar geen rivisiesetjes van te verkrijgen zijn.(en waarschijnlijk ook niet gaan komen) Heb hem weggebracht om na te laten kijken. Valse lucht of gaskabel is het niet. Heeft bijna geen compressie. Dus of kleppen of zuiger of zuigerringen waarschijnlijk. Nu nog een moment vinden om dit verder te onderzoeken. Scooter is het niet waard om dit te laten doen
 
Als je zelf in staat bent om dit te doen , zal het een hoop geld schelen . Als je genoeg gereedschap hebt , en eventueel een compressie meter , kom je al een heel eind . Als je besluit om eraan te beginnen , raad ik je ook aan , om gelijk het gescheurde carter gedeelte te vervangen.
 
Had blijkbaar niet goed op post geklikt. Hier alsnog een update. Kreeg het niet gevonden. Heb hem weggebracht en die zagen geen compressie. Nu is het nog een keer een moment vinden om de kop er af te halen om te kijken of het de zuiger zelf. De ringen of de kleppen zijn die niet goed zijn.

En omtrent dat revisiesetje. Heb een tussenstap carb waarbij hoop electronisch is maar nog geen injectie. Zijn geen revisiesetjes van... Online en diverse zaken afgezocht hiervoor.

Weet nu in ieder geval weer waar te zoeken. Voor de mensen die meegedacht hebben bedankt
 
Back
Top