BTC Riva trekt / rijdt slecht

Beste lezers,

Ik heb een BTC Riva 2017 model met geel kenteken in mijn bezit. Na een aantal problemen verholpen te hebben ben ik nu bijna klaar. De scooter loopt en rijd, alleen niet goed. Hij trekt (heel) erg langzaam op en rijd niet goed. Hij rijd niet goed constant en voelt erg begrenst (wil wel harder maar dat kan hij niet)

Daarnaast klopt de weergegeven snelheid niet. Op zo’n bord langs de weg geeft hij 28 km/h aan, op mijn teller 45 km/h. Ik snap dat er een verschil in zit, maar zo groot..?

- Heeft een CDI met afstandsbediening (afstelbaar), alleen heb bij de koop geen afstandsbediening meegekregen. Kan hem dus niet besturen, en staat altijd op dezelfde stand.

- Rollen, snaar en koppeling zijn allemaal origineel.

Wat zouden mogelijke oorzaken kunnen zijn voor deze problemen? Graag hoor ik ook wat de originele gram rollen zijn voor dit model scooter, aangezien het hier aan zou kunnen liggen (vermoed ik).

Alvast bedankt en vriendelijke groet

Sparky

Well-Known Member
Heeft een CDI met afstandsbediening (afstelbaar), alleen heb bij de koop geen afstandsbediening meegekregen. Kan hem dus niet besturen, en staat altijd op dezelfde stand.
Geen wonder dat je scooter belabbert loopt.
Deze schakelbare cdi's zijn zo gemaakt dat als je de scooter op contact zet, deze cdi altijd in de begrensde stand geschakeld staat.
Je kunt deze klommelen alleen op de ontgrensde stand zetten met de AB die je dus niet meer hebt.

Dus dit eerst oplossen!

En nee, deze AB kun je niet los kopen.

ZNEN

electric fanatic
eens met @Sparky.
wat je op zn minst kunt doen is een andere cdi kopen (origineel of met ab) en dan eerst eens checken of je probleem met optrekken nu echt door de (dan nieuwe)CDI komt.
zo nee, verder zoeken.....

Sparky

Well-Known Member
Ik heb heel weinig schema's van die Chineesjes dus ik kan het je eigenlijk niet zeggen.
Ik weet ook niet welke connector op de cdi zit maar mocht dit eentje zijn met 4 aansluitingen en ernaast een connector met 2 aansluitingen (4+2 connector). is het bij vele scooters met deze cdi zo, dat er op de twee polige connector een draad zit met een zwart/rode kleur.
Indien dit het geval is het een AC-CDI.

Anders zit er waarschijnlijk achter in de handleiding van je scooter een elektrisch schema.
Scan dit dan even in of maak een duidelijke foto en post deze hier, dan weten we het zeker.

Zoniet, maak even een detail foto van de CDI connectoren waarop de draadkleuren en posities goed zichtbaar zijn, wellicht komen we er dan op die manier achter.

Bedankt, dat is helder. Dit ga ik van het weekend even checken. Ik wil ook direct een nieuwe set rolletjes bestellen, aangezien de huidige vlakke kanten vertonen. Wat zijn de originele grammage rollen voor deze (Btc Riva 4t geel kenteken) scooter?

En is het verstandig om een 45 km/h CDI te nemen, of een onbegrensde? Zit er verschil in het rijden tussen beide CDI’s (naast de snelheid natuurlijk)?