Memotje

New Member
mijn btc riva 2018 hapert en bij het stilstaan van een stoplicht en wilt daar ook uitvallen. Als ik kleine beetjes gas geef met een ploffend uitlaat terwijl hij Bijna uitvalt verhelpt dit het uitvallen, (met alle moeite en voordat ik het weet brand de stoplicht al oranje en moet ik nog van me plek af komen of ik sta zo goed als midden op de auto weg.)



Ik heb inmiddels 2 ecu’s geprobeerd (onbegrensd) maar ook 35km Per uur met speedconverter er tussen. Standaard ecu liep hij 30.



Mijn Huidige setup:

Sproeier 82

Rolletjes 6 gr

Gasnaald op 3,5 mm

Carb luchtschroef 2.50 slag



met elk ecu het zelfde problemen. ik krijg van de meeste scootershops te horen: “bekend probleem bij euro4” ik weet het niet meer jongens wie kan mij helpen of adviseren?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, ik heb het zelfde probleem. Een euro 4 scooter die bij een koude motor tot 20 gaat en vervolgens langzamerhand uitvalt en bij het opnieuw opstarten weer rijdt en goed trekt. Maar heb ook dat hij onregelmatig afslaat stationair.
 
Je moet de TPS sensor vervangen heb ik ook gedaan en rijdt nu beter weet niet of jij hetzelfde gaat ervaren
 
Nou je hebt een luchtfilter en lijkt met niet dat als je 60 rijd je hele afstelling ineenkeer veranderd anders zou elke scooter daar last van hebben
 
Nou je hebt een luchtfilter en lijkt met niet dat als je 60 rijd je hele afstelling ineenkeer veranderd anders zou elke scooter daar last van hebben
Ik heb het puur tot de 30 km per uur dat hij hapert en stottert. Maar ik zal het is proberen..
 
Even een update me kleppen stonden goed. Ik heb op advies en wat rondneuzen uiteindelijk de Tps sensor vervangen helaas zonder resultaat iedergeval ik merkte er niets van.

vervolgens heb ik de sproeier vervangen, ik had sproeier 82 erin. Die vervangen door 86. Hij stottert alleen echt super minimaal als ik bij wegrijden volgas opentrek. Doe ik dit geleidelijk... is er niks aan de hand. Het wegvallen bij stoplichten en in bochten (na het los laten weer gas geven) is ook verholpen.

Dit vind ik dan nog niet zo vervelend. Het zou mooi zijn als dat er ook uit is natuurlijk. Alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
 
Back
Top