BTC Riva Sport euro4 50CC

maxieboy40

New Member
hallo mede forum gebruikers,

ik ben sinds kort eigenaar van een mooie full option btc riva sport euro4 50cc. na dat ik er 200KM mee heb gereden heb ik er een andere CDI met controller in gezet begrensd 25KM en onbegrensd loopt hij op zijn top 70KM. maar als ik 50 of harder ga rijden en ineens moet afremmen maakt de scooter een soort brommend geluid, van telkens 4 sec. daarna 2 sec pauze enzovoort tot ik stil sta. Ook als ik ineens vol gas geef wil er wel eens een hoog piepje komen uit de het motorblok, ik heb de vario ring er niet uitgehaald. maar het lijkt mij niet dat deze er inzit aangezien hij topsnelheid al 70 rijd...... het blok word wel redelijk warm maar rijd altijd, ook maakt hij naar mijn idee soms te veel toeren. kan het zijn dat er een andere sproeier in moet om die geluiden weg te krijgen? of moef hij gewoon nog beter worden ingereden..... er staat nu namelijk 280KM op de teller.

mijn dank alvast!
 
Advertisement - register to remove this

kan het zijn dat er een andere sproeier in moet om die geluiden weg te krijgen? of moet hij gewoon nog beter worden ingereden..... er staat nu namelijk 280KM op de teller.

Ja en ja...., minimaal 500 km inrijden, maar dit kun je beter doen bij een iets te rijk afgestelde motor.
Bij het plaatsen van een andere CDI als die uit de fabriek, verandert vrijwel altijd de sproeiermaat.

Helaas is het zo dat het meestal stilstaan en/of rennen is v.w.b. de huidige (standaard) 4 takt motoren.
Vaak plaatst met een 80cc cilinder i.c.m. een snor CDI.
Aangezien dit niet aan de orde is ontkom je er niet aan om een groter/ruimere sproeier te monteren.

Van 30 t/m 70 is nogal een verschil..., zie het maar als een marathon wat men zelf rent.
Men heeft dan ook steeds meer vocht en lucht nodig om op pijl te blijven...
Motorblok is niet veel anders wat dat betreft.

En als de scoot een snelheid van 70 km/u rijdt lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er een variobegrenzer aanwezig is.
En BTC is gewoon een scooter van Baotian, dit ter info!
 
Als hij harder gaat dan normaal dan moet je zoiezo al een grotere sproeier monteren.. Hij gaat dan sneller en heeft over de lijn meer benzine nodig..

Te schraal mengsel kan er voor zorgen in het slechtste geval dat de zuigerveren in de zuiger zelf kunnen vast komen te zitten.. Door de te veel aan warmte kan de veer zich gaan versmelten in de zuiger.. En dan kan je kans op start problemen krijgen.

Voor de rest ga ik niet helpen aangezien we niks aan snor tuning doen.. Wat je zelf dan ook hebt gedaan is voor eigen risico.
 
Back
Top