Nou ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van opvoeren.
Natuurlijk heb ik in mijn jonge jaren mijn brommers opgevoerd maar dit waren altijd 2 takt schakels, brom-scooters waren toen nog niet op de nederlandse wegen toegelaten, je moest destijds nog kunnen fietsen op een brommer en een scooter heeft geen trappers
, spatbord moest minimaal 30 cm wit zijn, op je spatbord voor zo'n gele "hanenkam" en stuurtje maximaal 85 cm breed.
Rommelen met de uitlaat bij een 4 takt geeft weinig tot helemaal geen resultaat, dus dit zou ik weer origineel maken en ook die extra gaatjes in de luchtfilter, scheelt een hoop herrie en je valt minder op mocht je scooter uiteindelijk iets boven de gedoogde snelheid rijden.
Iemand die harder moet werken, moet beter eten, zeg ik altijd, dus bij ontgrenzen ook altijd een iets grotere sproeier monteren. (2 maatjes ofzo)
Verder inderdaad kijken naar de vario of hier geen variobus in zit met opstaande rand of een varioring, deze dan vervangen voor een gladde bus of simpelweg de varioring verwijderen mocht je nog sneller willen wordt het experimenteren met variorolletjes.
Misschien even informeren bij de "merkdealer" van jouw chineesje, dealers weten meestal wel welke gewichtjes het beste werken, scheelt je een hoop gesleutel.
Maar verwacht van bovenstaande acties geen wonderen daarvoor is bij 4-takt heel wat meer nodig!