btc riva opvoeren 2016 model 11k km geel kenteken

scooterman12345

New Member
Hallo, ik wil graag mijn 2016 model btc riva opvoeren ik heb een deze gekocht;https://www.bol.com/nl/nl/p/cdi-mez...h=q6cZSH9ukKolzcd7EqZBCA.2_3_6.7.ProductTitle. Deze heb ik erin gezet en hij gaat eigenlijk niet harder, dit is een onbegrensde cdi. Wat kan ik nogmeer doen ik heb een onbegrensde of een betere variobus gekocht en die komt vrijdag binnen. maar door de cdi gaat hij max 5km/uur harder kan iemand helpen? (sorry dat ik sparky tag maar ik zag dat hij er veel verstand van had, dit is geel kenteken dus mag opgevoerd worden op dit forum vlgm) overgens zit er een veel sterkere uitlaat onder zonder decibel killer en heb ik gaatjes in het luchtfilter geprikt

Advertisement - register to remove this

Nou ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van opvoeren.
Natuurlijk heb ik in mijn jonge jaren mijn brommers opgevoerd maar dit waren altijd 2 takt schakels, brom-scooters waren toen nog niet op de nederlandse wegen toegelaten, je moest destijds nog kunnen fietsen op een brommer en een scooter heeft geen trappers ;), spatbord moest minimaal 30 cm wit zijn, op je spatbord voor zo'n gele "hanenkam" en stuurtje maximaal 85 cm breed. :rolleyes:

Rommelen met de uitlaat bij een 4 takt geeft weinig tot helemaal geen resultaat, dus dit zou ik weer origineel maken en ook die extra gaatjes in de luchtfilter, scheelt een hoop herrie en je valt minder op mocht je scooter uiteindelijk iets boven de gedoogde snelheid rijden.

Iemand die harder moet werken, moet beter eten, zeg ik altijd, dus bij ontgrenzen ook altijd een iets grotere sproeier monteren. (2 maatjes ofzo)
Verder inderdaad kijken naar de vario of hier geen variobus in zit met opstaande rand of een varioring, deze dan vervangen voor een gladde bus of simpelweg de varioring verwijderen mocht je nog sneller willen wordt het experimenteren met variorolletjes.
Misschien even informeren bij de "merkdealer" van jouw chineesje, dealers weten meestal wel welke gewichtjes het beste werken, scheelt je een hoop gesleutel.
Maar verwacht van bovenstaande acties geen wonderen daarvoor is bij 4-takt heel wat meer nodig!

Last edited:
oke dankjewel de galdde variobus komt vrijdag binnen idd dus dan ga ik dat ff proberen de scooter is btw ook 70cc en niet originele 50cc is ooit een keer gedaan door een reperateur omdat hij kapot was er zit overgens een jamarcol carbon uitlaat onder ofz houd dit snelheid tegen of juist niet?

Last edited:
Back