BTC Riva hapert en valt uit

tomdw

New Member
Hallo allemaal!
Ik heb minder dan een jaar geleden een BTC Riva EFI scooter gekocht als 25 km/u. Deze scooter heeft altijd op e5 benzine gereden.
Sinds enkele weken viel de scooter tijdens het rijden uit. Hij ging haperen, reed maximaal 10 km/u bij vol gas en bij het loslaten van de gashendel viel de gehele scooter uit. Ik heb deze vervolgens naar een BTC scooterzaak gebracht en het probleem uitgelegd. Deze hebben mijn bougie, bobine en olie vervangen en kleppen gesteld. Toen ik bij deze zaak wegreed merkte ik nadat de scooter weer warm was dat het probleem er nogsteeds was. Ik ben teruggegaan en ze hebben opnieuw de kleppen gesteld en melden mij vervolgens weer dat het probleem nu opgelost is.
Ik heb deze getest en hij valt inderdaad niet meer zo uit als wat het eerst was. Nu is het probleem het stilstaan. Bij een verkeerslicht gaat de scooter haperen en slaat hij op een gegeven moment af. Ik zal het geluid van de scooter in onderstaande video (link) plaatsen.

De scooter heeft een afstandsbediening waarmee deze of 25 km/u of ongelimiteerd rijdt. De scooterzaak dacht dat dit de oorzaak was, maar na meerdere keren de originele ECU er weer in te hebben gezet, gaskabel strakker te zetten en weer met de scooter te rijden is het probleem nogsteeds aanwezig. (zit geen stationairschroefje op {ECU})

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Scooter type https://www.megascooter.nl/webshop/scooters/btc-scooters/detail/287/btc-riva-efi.html

Groet,
Tom
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Same here.. mijn standaard 45km/h EFI uit 2021 met 5,5k op de klok, altijd E5 getankt en tijdig onderhoudsbeurten gehad
Probleem: houdt in bij volgas. Alsof deze veel brandstof krijgt en daardoor stottert/schokt/inhoudt. Het verbruik ligt ook sinds een tijdje hoger
 
heb ook dit zelfde probleem met mijn btc riva scooter, oom standaart gekocht als 25km/uur, niets aan veranderd buiten toerental sensor in carter, omdat deze kapot gegaan was, daarna stottert mijn scooter ook op volgas en valt stationair uit
Post automatically merged:

is dit probleem bij jullie ondertussen al opgelost?
 
Back
Top