BTC riva gaat niet meer uit

Zoëriva

New Member
Hey, ik hoop dat iemand mij kan helpen want mijn scooter wil niet meer uit. Starten is geen probleem en gas geven kan ook de sleutel kan er ook gewoon uit.

Het gebeurde toen ik bezig was met een regelbare begrenzer er in te zetten, die zat er in alleen toen wilde de scooter niet meer starten waardoor de accu leeg ging dus heb hem aan de lader gedaan en even later weer proberen te starten met de lader er aan en toen deed hij het weer. Toen de lader er afgehaald en nog een keer geprobeerd alleen toen deed hij het weer niet dus toen heb ik de begrenzer er maar uit gehaald en weer aan de lader gedaan. Toen hij vol was heb ik weer geprobeerd en toen deed hij het weer alleen toen ging hij dus niet meer uit. Nu had ik al even wat research gedaan en heb ik er een nieuw contactslot in gezet maar hij gaat nog steeds niet uit dus daar ligt het niet aan.

Weet iemand waar het dan aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Meet de kill-draad (zwarte draad) tussen de cdi en het contactslot door.
Meet de massa-draad (groene draad)tussen de min-pool van de accu en je contactslot door.
 
De wit/zwarte draad die aan de 2polige stekker zit van je CDI moet rechtstreeks naar je contactslot. Zonder onderbreking. Dat kun je met een multimeter of proeflampje controleren.

Als het contact UIT is moeten op het contactslot de groene en de wit/zwarte draad contact maken.

Als het contact AAN is moeten de groene en de wit/zwarte GEEN contact maken.
Maar de rode en de gewone zwarte WEL contact.

Je kunt beginnen om de 2polige stekker los te maken van de CDI. Contact uit!
De wit/zwarte moet nu contact maken met massa.
Zo niet, kun je de wit/zwarte meten op de stekker van de jiffy. Als dat goed is meet je van de jiffy naar het contactslot.

In het uiterste geval kun je een nieuwe rechtstreekse draad trekken van het contact naar de CDI. In dat geval werkt je jiffy beveiliging niet meer !!

Ik heb ook lang lopen zoeken en uiteindelijk had de wit/ zwarte een draadbreuk in de kabelboom onder de treeplank. Daar waar de aftakking zit naar de jiffy schakelaar.
 
Wat berrie zegt klopt. Ik weet ook dat bij de wat oudere btc scooters een everbruggingstekker achter de voorkap zit. Hier kan je een alarm op aansluiten. Als deze stekker is los getrokken gaat de scooter ook niet meer uit.
 
Back
Top