Btc Riva EFi 2020 geeft vanzelf gas

Shiffrin

New Member
Hallo allemaal.

Mijn Btc riva uit 2020 heeft een gasklephuis en als ik hem start gaat die ineens hoog en laag in toeren en af en toe geeft die automatisch gas terwijl ik geen gas geef.
Nou heb ik ervaring met de euro 2 modellen maar dit is nieuw voor mij. Zou dit kunnen liggen aan een defecte TPS sensor? of valt dit ergens in te stellen.
De scooter rijd echt prima en heerlijk maar in stilstand moet de rem worden ingehouden anders gaat die er soms vandoor.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal.

Mijn Btc riva uit 2020 heeft een gasklephuis en als ik hem start gaat die ineens hoog en laag in toeren en af en toe geeft die automatisch gas terwijl ik geen gas geef.
Nou heb ik ervaring met de euro 2 modellen maar dit is nieuw voor mij. Zou dit kunnen liggen aan een defecte TPS sensor? of valt dit ergens in te stellen.
De scooter rijd echt prima en heerlijk maar in stilstand moet de rem worden ingehouden anders gaat die er soms vandoor.
Alvast bedankt
Scheur in een pakking. Denk ik
Zo niet Stationair schroef verder naar buiten. Maar ik denk dat een van je pakkingen lek is.
 
Nee iets is piaggio. Dit is efi
Post automatically merged:

Ik heb het probleem gevonden.
De scooter is in onderhoud geweest bij de dealer.
Nu heb ik het injectiehuis gedemonteerd en het viel me op dat er bij de gaskabel een schroefgat was maar geen boutje inzat. Hier was gewoon een moertje op gelijmd waardoor de klep iets open bleef staan. Schandalig dat ze dat onderhoud noemen bij zo'n grote scooterwinkel. Deze heb ik verwijderd en een boutje eringedraaid in de laagste stand. Loopt als een zonnetje nu. Gelukkig geen dure sensor naar de knoppen.
 
Last edited:
Back
Top