BTC Riva 80cc loopt niet stationair (HELP) GY6

Lacoste20

Member
Goedeavond iedereen, ik had een technische vraag.
Onlangs heb ik een 80cc cylinder gemonteerd op mijn BTC Riva 2017, maar de motor loopt niet stationair. (Zie video)

Wanneer ik gas geef, accelereert de scooter niet.
De scooter blijft alleen aan wanneer ik de gashendel helemaal open draai. (Ik heb de stationair schroef niet gedraaid omdat deze al vanaf het begin goed was afgesteld.)

Ik heb de timing van de distrubutie heel goed gecontroleerd. Het vliegwiel staat op de T markering, en de nokkenas staat ook goed. (Zie de foto's)
De klepspeling is 0,10mm (in & uitlaat)

Wanneer ik de scooter elektrisch probeer te starten, draait de verbrandingsmotor heel moeizaak rond. De accu is 100% opgeladen.
(Elektrische start video)
Wanneer ik de scooter kick, slaat de verbrandingsmotor aan en valt vervolgens gelijk weer uit.
(Kickstart video)

Let trouwens niet op het geluid. Er zit momenteel geen uitlaat onder.

Hiervoor zat er een 50cc cylinder in die in 1x startte. Elektrisch & met de kickstart. Hierbij draaide de motor ook niet moeizaam rond.
De olie dat in het blok zit is oud en zou ik vervangen.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Zou de oorzaak kunnen zijn dat er oude olie in het motorblok zit?
Ook moet ik erbij vertellen dat ik de cilinder en de zuiger bij het monteren heb ingevet met WD-40 (kruipolie).



WhatsApp Image 2021-03-13 at 16.46.18.jpeg
WhatsApp Image 2021-03-13 at 16.46.19.jpeg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je de carburateur goed afgesteld?

Dat de elektrische start het niet doet bij een 80cc is niet heel raar.

En zonder uitlaat loopt hij natuurlijk nooit goed
De carburateur is afgesteld op een 50cc cilinder. De afstelling heb ik niet verandert.
Is het normaal dat de startmotor zo langzaam rond draait? Bij mijn vorige 80cc scooter (4t) draaide deze veel sneller rond.
 
Het is handig er een iets grotere sproeier in te doen. Anders houdt hij in op vol gas en kan je cilinder te warm worden.
Je kan de luchtschroef ook op anderhalve slag laten staan, beste is wel om deze dan ook af te stellen. Maar als eerste natuurlijk een uitlaat erop
 
Onzin.Electrisch start moet ook goed werken bij 80 cc.Monteer uitlaat eerst.Als de motor steeds niet goed loopt dan er is iets niet goed met kleppen of timing.Vacuum kraan werkt goed?Scheuren op spruitstuk?
Ik heb de timing gecontroleerd. (Nokkenas & vliegwiel). En deze bleek niet meer optijd te staan. Heel vreemd. De kettingspanner heb ik heel strak gezet.

Dit is hoe de scooter momenteel klinkt nu ik 'm weer optijd heb gezet. Klik hier voor de video

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

(De choke kabel is afgebroken)
 
Back
Top