Btc old classic gy6 4 takt

Dongle

New Member
Hallo allemaal,
Ben nieuw op dit forum omdat ik mijn btc old classic met 4t gy6 motor niet meer kan starten. Dit heb ik gedaan: Ik ben gelijk vonken gaan checken en deze ontbreekt. Maakt het zoekveld n stuk kleiner. Bougie is 2 maanden oud. Dus begonnen met de bobine te vervangen. Nog steeds geen vonk. Startonderbreker bij zijstandaard doorgemeten, maakt contact bij standaard uit, en verbreekt bij standaard in. Ook bij deze schakelaar losgekoppeld geen vonk. Nu denk ik aan de cdi. Maar misschien hebben jullie nog andere tips. Mis ik iets of zouden jullie ook aan de cdi denken en waarom.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Begint bij grondplaat (onder vliegwiel), hier zie ik wel eens een doorgesleten draad bij de doorvoer naar carter, en ook eens doordat het vliegwiel een geel of witte draad heeft weggesleten. Daarna de pick-up sensor checken, draad corrodeert wel eens door naast het soldeersel.
Zelf bekijk ik de boel, maar als je kunt meten, volgen vast meetinstructies.
Groet,
 
Beste mensen, bedankt voor de reacties. Heb euvel is gevonden. Er zat blijkbaar ooit een kill switch op die ze eraf gehaald hebben. De zwart witte draad vanaf de cdi lag vast tegen massa. Oftewel geen vonk. In ieder geval heeft de scooter nu een geheel nieuwe ontsteking, wat nooit kwaad kan.
 
Back
Top