Brommersprint Damwoude 23 juni 2012

Sprint Damwoude

Well-Known Member
Heren sprinters,

Zoals sommigen wellicht al weten, is de inschrijving voor Damwoude al weer een tijdje open.
Omdat er nog niet veel ruchtbaarheid aan gegeven is, is er nog volop plek.
Aarzel dus niet en schrijf je op brommersprint.nl in voor één van de mooiste Friese sprints...
Tot ziens in Damwâld!!!

Stichting Brommersprint Damwoude
 
Advertisement - register to remove this

Als brandstof mag uitsluitend benzine gebruikt worden die bij benzinepompen langs de openbare weg verkrijgbaar is. Aan de brandstof mag uitsluitend mengolie worden toegevoegd.De wedstrijdleiding houdt zich het recht voor om steekproefsgewijs benzine af te tappen en deze te vervangen door een mengsmering van superplus (octaangetal 98) met een kwalitatief goede mengolie, of een door de rijder aangeboden mengolie, uiteraard in een door de rijder aangegeven gewenste mengverhouding. Indien hieraan geen medewerking wordt verleend volgt diskwalificatie.

Scooters die hierop zijn afgesteld kunnen dus niet mee doen aan de sprint?
 
Wat een onzin. Iedere top3 scooter rijdt met een hoger octaan dan 98.

Kan deze regel niet geschrapt worden? Iemand hier die in de organisatie zit?
 
Haha bolle zijn blok loopt dan ook nog echt kapot die kan da niet hebben. Is bewezen 2seizoenen terug :p
 
lol wat een vage regel..
wat Steef zeg, alle (echte) snelle mannen rijden met een ander soort brandstof dan de tankbare 98..
 
en ook de SBO rijders houden zich daar keurig aan?
lijkt me nogal een ombouw werk om een scooterblok compleet op zn kop te zetten en compleet opnieuw op te bouwen voor die ene sprint..

vanuit mijn oogpunt als sbo rijder he :)
 
Klopt. Ik geloof niet dat iedereen zijn blok daar compleet op aanpast.
Wat een regelement ook zeg, van de 18e eeuw ofzo toen je met 20pk de man was


Maarja dan maar weer de bank op.
 
Last edited:
Deze sprints zijn begonnen als brommer sprints! Toen waren scooters nog niet zo hip. Verder waar maken jullie je druk om... Dan maar gewoon wachten tot 1 juli.
 
en ook de SBO rijders houden zich daar keurig aan?
lijkt me nogal een ombouw werk om een scooterblok compleet op zn kop te zetten en compleet opnieuw op te bouwen voor die ene sprint..

vanuit mijn oogpunt als sbo rijder he :)


Is natuurlijk op eigen risico:) ik heb in het verleden met 98 gereden op deze sprints, maar ook wel met andere brandstof. Moest toen wel een keer lullen als brugman, want een paar mannen van de organisatie vonden dat mijn brommer een verdacht geurtje had.

Maar elk blokje kan je ook goed aan de loop krijgen met 98, zolang je geen hoge compressie kop oid gebruikt.
 
Back
Top