Brommerrijbewijs

heb afgelopen dinsdag examen gehaald ..

eerst pakket voor €300, theorie + 5 uur lessen + praktijk examen ..
gezakt met praktijk omdat ik te zacht reed? ja op 1 weg ja .. vieze zakkenvullers ..

en toen moest ik 195€ extra dokken voor 2 uur les + een examen van 10 min ofzo? wel geslaagd

rest van de rijscholen hier in de buurt kosten 370 of 390 voor hele pakket = super duur ja .. maar ik wou gewoon graag een scooter (moet rijbewijs + scooter zelf betalen, aerox <3 )
 
Tering he
je kan toch ook niet hard rijden op zn brommer van de rijschool?

Ik denk echt niet dat het klopt wat die jongen zegt, er is echt wel wat meer aan de hand, misschien was gewoon de rijstijl ofzoiets niet goed genoeg ;)

Jongeren hebben vaak de neiging dingen te verdraaien heb ik het idee
 
Ik denk echt niet dat het klopt wat die jongen zegt, er is echt wel wat meer aan de hand, misschien was gewoon de rijstijl ofzoiets niet goed genoeg ;)

Jongeren hebben vaak de neiging dingen te verdraaien heb ik het idee

dus in 2 uur lessen zou ik van bagger rijden naar helemaal super gaan?

herexamen = helemaal NIKS aan te merken ;)
na 2 uur lessen heb je echt niet allerlei fouten goedgezet, ik reed gewoon goed, alleen te zacht op 1 weg .. die examinatoren zijn zakkenkloppers en mogen niet alleen maar groene streepjes hebben ;)
 
zou ik een met een brommer rijbewijs een 125 cc crossmotor mogen besturren of tot hoe ver gaat het brommer rijbewijs en wat je dan allemaal rijden?

gr marcoss
 
Uitsluitend scooters en brommers, die hebben een apart kenteken, en zijn altijd 50cc (of 25cc, bij spartamet).

Alle andere motorvoertuigen hebben een motor kentekenplaat, en daar heb je logischerwijs een motorrijbewijs voor nodig. Volgens mij heb je daarin nog gradaties en mag je op bepaalde leeftijden of met bepaalde ervaring pas op alle motoren rijden. Daar moet een ander je meer info over geven.

Het heet ook een crossmotor ;)

Brommerrijbewijs (16) = AM
Motorrijbewijs (18) = A
Autorijbewijs (18) = B
 
Met motoren mag je tot 25kw de eerst 2jaar dat je je rbw hebt, of je moet al 21zijn wil je een "grote" motor mogen besturen! Dus vanaf je 20e of 21e mag je boven de 25kw
 
Back
Top