brommer wil voorruit rijden als ik stilsta

boosterboy

Well-Known Member
hallo ik heb een raar probleem :s mijn booster spirit rijdt voorruit als ik hem start... als ik rem valt hij stil na ongeveer 5-10 seconden als ik rijd is er niets maar als ik wil stilstaan begint het probleem.. mijn scooter begint te trekken en wil voorruit rijden dus ik moet rem inhouden en valt kort nadien uit. carbu is 17.5 - malossi fly clutch ( koppeling ) en mallossi race vario + mallosi Riem ... wie kan me helpen met dit probleem?.... vergeten bij te zetten brommer rijd 80-85km/h 50 cc
 
Advertisement - register to remove this

Ik had ook zoon probleem eerst. Toen was de gaskabel bijna kapot waar hij de carb. in gaat. De gaskabel was gaan slijten in het bochtje op de carb. Kijk daar maar eens ff na. Als die niet kapot of aan het slijten is moet je je carb. denk ik ff schoonmaken van binnen, vlotterkamer enzo. Succes
 
Ik had ook zoon probleem eerst. Toen was de gaskabel bijna kapot waar hij de carb. in gaat. De gaskabel was gaan slijten in het bochtje op de carb. Kijk daar maar eens ff na. Als die niet kapot of aan het slijten is moet je je carb. denk ik ff schoonmaken van binnen, vlotterkamer enzo. Succes

de gaskabel en carbu zijn splinternieuw :s
 
als je scoot op zen middenbok staat gaat je achterwiel dan mee met je stationair draaien(+-1800trpm) ??

zoja zou ik je koppeling eens eerst nakijken of er geen veertje stuk is od.

men wiel draait ja maar niet zo snel.

en koppeling is nog geen 2 maand oud..
maar als hij uitvalt .. krijg ik men brommer met moeite vooruit alsof iets hem blokkeert :s
 
men wiel draait ja maar niet zo snel.

en koppeling is nog geen 2 maand oud..
maar als hij uitvalt .. krijg ik men brommer met moeite vooruit alsof iets hem blokkeert :s

ws de koppeling dan ja.

haal de variokap er eens af, dan zie je wat hij doet of niet doet.

toen ik nog een noob in brommers/scooters was heb ik dit eens meegemaakt met men peugeot racing en dat was na een halve dag zoeken gewoon een koppelingsveertje dat stuk was8P
 
ws de koppeling dan ja.

haal de variokap er eens af, dan zie je wat hij doet of niet doet.

toen ik nog een noob in brommers/scooters was heb ik dit eens meegemaakt met men peugeot racing en dat was na een halve dag zoeken gewoon een koppelingsveertje dat stuk was8P

ik kan alleen deksel eraf doen want men maat heeft alleen een bolleneuse..
of kan je koppeling veertejes zo zien zitten ?..
alvast bedankt... morgen rij ik bij maat.
 
ik kan alleen deksel eraf doen want men maat heeft alleen een bolleneuse..
of kan je koppeling veertejes zo zien zitten ?..
alvast bedankt... morgen rij ik bij maat.

eerste vraag : wat the f*** is een 'bolloneuse' ?

en de veertjes zie je zo niet zitten maar doe gewoon de kap eraf en rij een stukje tot je probleem de kop op steekt, dan stop je en zet je meteen je scoot op zen middenbok en laat je hem gewoon draaien.

normaal moet je je koppelingshuis kunnen tegenhouden met je hand(neem het aub niet vast als het snel draait), eigenlijk zou het kopp. huis totaal moeten blijven stilstaan en vrij ronddraaien.
 
Heb je wel gekeken of de gasschuif helemaal dicht kan?
Misschien blijft de gasschuif hangen.

Heb je verder de carb afgesteld of er zo maar op geknalt?
Aangezien je scooter goed kan uitvallen als dit niet gebeurt.
 
eerste vraag : wat the f*** is een 'bolloneuse' ?

en de veertjes zie je zo niet zitten maar doe gewoon de kap eraf en rij een stukje tot je probleem de kop op steekt, dan stop je en zet je meteen je scoot op zen middenbok en laat je hem gewoon draaien.

normaal moet je je koppelingshuis kunnen tegenhouden met je hand(neem het aub niet vast als het snel draait), eigenlijk zou het kopp. huis totaal moeten blijven stilstaan en vrij ronddraaien.

als ik rijd heb ik niets van problemen.
als ik stop dan begint hij zo te trekken en valt uiteindelijk stil omdak ik rem moet inhoude.
ik heb gekeken naar de koppeling en die doet helemaal niets :s die blijft gewoon stilstaan als ik start en lawaai maken. dan valt scooter uit

en bolleneuse is denk ik dialect voor dat *geweer* :p op luchtdruk om je bout op vario en koppeling los te doen
 
Heb je wel gekeken of de gasschuif helemaal dicht kan?
Misschien blijft de gasschuif hangen.

Heb je verder de carb afgesteld of er zo maar op geknalt?
Aangezien je scooter goed kan uitvallen als dit niet gebeurt.

we hebben dat er gewoon opgezet.
en gasschuif gaat helemaal toe volgens wat ik gezien heb.
alleen nog zo klein spleetje maar op elke foto zie ik dit van een carbu.
 
ik zou je vlotter Schuimpje eens na kyken of hoe noemen ze dat dat witte wat drijft op de benzine die ervoor zorgt dat je vlotter ook dicht en open gaat als die open blijft staan wilt die maar bezine hebbe en wil die vooruit gaan rijden , dat had ik tenminsten dn ;)
 
als ik rijd heb ik niets van problemen.
als ik stop dan begint hij zo te trekken en valt uiteindelijk stil omdak ik rem moet inhoude.
ik heb gekeken naar de koppeling en die doet helemaal niets :s die blijft gewoon stilstaan als ik start en lawaai maken. dan valt scooter uit

en bolleneuse is denk ik dialect voor dat *geweer* :p op luchtdruk om je bout op vario en koppeling los te doen

1. als je volgas geeft met de rem ingedrukt hoort die echt niet uit te vallen hoor
2. hij wil wegrijden zeg je dan MOET de koppeling dus meedraaien (het huis) want anders gaat dat ding geen centimeter van zijn plaats komen zonder dat jij duwt.
3. dat was het wel :p

klinkt mij in de oren alsof je gasschuif blijft haken, gaat je hendel wel gewoon soepel heen en terug tot en met de speling?
 
Is niet gewoon de grote moer op de koppeling los gelopen? (achter het koppelings huis)
Ligt je snaar wel helemaal onderin bij je vario? anders zijn je rollen wss stuk waardoor ze klem gaan zitten en de vario niet terug kan. Veel meer kan het niet zijn (op het veertje dat knapt na dan).
 
Mijn advies:
Idd met dat geweer(luchtsleutel) ff je koppelingshuis eraf halen, check je veertjes even op knappen. Wanneer dit zo is kunnen je koppelingsplaten 'uit' blijven staan, daardoor zal de scooter direct willen rijden wanneer je hem start. dan moeten de veertjes even vervangen worden, Wat mogelijk is maar niet vaak voorkomt is dat de voering van de koppeling gedeeltelijk loslaat, hierdoor zal de scooter altijd vooruit willen gaan. Maar zoals ik al zei, dit komt bijna nooit voor.
Het zit iig in de koppeling, haal m er ff af en fix een paar foto's dan weten we gauw meer.
Al met al vrij logische informatie die voor beginners nuttig kan zijn. Laat ff wat horen!
 
Dat lijkt me heel sterk, maar haal gewoon je koppelings huis eraf en kijk naar de koppeling en de grote moer. Het kan ook zo zijn bij montage van een nieuw koppelings huis / poulies dat je een of meer shimmen ertussen moet doen.
 
Back
Top