Brommer vonkt niet

Alec_B99

Well-Known Member
Hey iedereen,

Het gaat hier om een 4takt crosser met een verticaal Lifan blokje eronder, en met normale CDI ontsteking.

Ik was gisteren wat aan men brommer aan het sleutelen
(koplamp vervangen, ketting smeren en nieuwe ketting rubber),
en nadat ik klaar was met alles even een 5km rijden om alles eventjes na te kijken.

Daarna zet ik hem in de garage omdat ik een half uurtje later ergens naar toe moest, en toen wou hij niet meer starten.

Hij geeft ook geen vonk, heb het ook al geprobeerd met een andere bougie.
Ook alle kil-switches na gekeken.
Contactpunten van bobijn etc. opgeschuurd.

Ook heb ik al een aantal dingen vervangen :

Bobine
CDI
Kabelboom

Maar te vergeefs nog steeds niks.

Weten jullie soms wat het probleem kan zijn.

En ik weet niet of het nuttig is maar ervoor stotterde hij ook iets in lage toeren.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Kan er niks zijn gebeurd met het vervangen van de koplamp.
Misschien iets losgeschoten van het contactslot of juist een sluiting gemaakt door, door geschuurde draden of geklemde draden.
 
Kan er niks zijn gebeurd met het vervangen van de koplamp.
Misschien iets losgeschoten van het contactslot of juist een sluiting gemaakt door, door geschuurde draden of geklemde draden.

Neen, denk het niet.
Want ik heb mijn voledige kabelboom vervangen.

En alles nog eens 2keer nagekeken.
Het probleem is dat hij gewoon geen vonk produceerd.
 
Vliegwiel even eraf halen en even overal even schoonmaken.. Kan zijn dat er modder erin is gekomen.. (bij een luchtkoeler zuig je dit naar binnen)
Misschien even de magneten schoon schuren..

Hangen er gaan draden los waarmee je normaal je brommer mee uit zet *als deze niet verbonden zijn krijg je ook geen vonk*
Voor de rest opletten op brand geur of brand plekken.. Kan zomaar zijn dat de stator ermee opgehouden is.
 
Vliegwiel even eraf halen en even overal even schoonmaken.. Kan zijn dat er modder erin is gekomen.. (bij een luchtkoeler zuig je dit naar binnen)
Misschien even de magneten schoon schuren..

Hangen er gaan draden los waarmee je normaal je brommer mee uit zet *als deze niet verbonden zijn krijg je ook geen vonk*
Voor de rest opletten op brand geur of brand plekken.. Kan zomaar zijn dat de stator ermee opgehouden is.

Mijn brommer zuigt geen lucht naar binnen, deze word gekoeld via de lucht vinnen aan de buitenkant.

En een brandgeur heb ik niet geroken.

Btw, wat is een stator?

Groetjes
 
Back
Top