Brommer verliest vermogen en behaalt maximale snelheid niet meer

Henk-Jan

New Member
Hallo,

Van de week de complete koppeling van mijn Peugeot Jerforce vervangen. Dit omdat de grote veer in deze koppeling was geknapt, ik weet niet waardoor, en de brommer niet meer reed. Hierna reed de brommer weer heerlijk en leek er niks aan de hand.

Vanavond, 5 dagen na het vervangen, begon mijn brommer opeens te haperen en kon hij zijn top snelheid niet meer bereiken. Hij haalt nu nog maar maximaal de 30km per u. Ook gaat het optrekken mega sloom en hapert de brommer hierbij. Dit gebeurt wanneer ik gas geef. Ook slaat de brommer als hij stationair loopt snel af.

Kan iemand mij een idee geven van wat hier aan de hand is, heeft het te maken met het vervangen van de koppeling of heeft het iets met bougie en/of carburateur te maken? Alvast bedankt.

HJ.
 
Advertisement - register to remove this

Even de bougie er uit halen en evtueel vervangen kan al heel veel doen. En goedkope makkelijke optie.

Dan idd verder kijken.
Carb schoon, filter schoon.
Slangetjes checken. Kunnen gaan scheuren omdat ze hard zijn geworden.
Levert ook dit soort problemen op.

Mocht het dan nog jniet baten.
Kun je een keer de uitlaat er af trekken en eens in de cilinder kijken.

Vaak kun je zuiger al wel zien.
Als deze langs de zijkant al zwart/bruin is.
Of krassen vertoont weet je al zeker dat je de cilinder los moet halen.

Heb namelijk vernomen dat een Jetforce niet het makkelijkste is om aan te werken.
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Vanmiddag bougie vervangen en deze is pikzwart en vochtig, er moet dus een kleinere sproeier in mijn carburateur (neem ik aan). Zal laten weten of dit de oplossing is geweest.
Hoe kan het dat na twee jaar prima lopen de bougie in een keer zwart kleurt en de carburateur teveel benzine krijgt, kan dit bijvoorbeeld door te hard rijden of drempels oid komen? Gisteren reed de brommer namelijk niet meer goed nadat ik met redelijke snelheid over een brugje reed met harde drempel.
 
Hallo nog een probleem waarmee jullie mij wellicht kunnen helpen. De carburateur zit verbonden aan het luchtfilter met deze metalen soort van tie wrap. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe krijg je dit ooit los zonder kabels en slangen te slopen. Bvd
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    233.4 KB · Views: 47
op die klem kan je een waterpomptang zetten ,als je hem dan inknijpt komt ie los. zo kan je hem ook weer terug monteren.
je ziet vanzelf waar je de tang op moet zetten.
mocht je tie raps willen gebruiken.. neem dan heen action kwaliteit maar gewoon goeie.
die goedkope dingen zijn niks waard

btw.. ik heb verschillende ludix scooters gehad, en bij alle heb ik de std carburateur moeten vervangen door diezelfde problemen als die jij omschrijft .
daarna liepen ze weer als een zonnetje
 
op die klem kan je een waterpomptang zetten ,als je hem dan inknijpt komt ie los. zo kan je hem ook weer terug monteren.
je ziet vanzelf waar je de tang op moet zetten.
mocht je tie raps willen gebruiken.. neem dan heen action kwaliteit maar gewoon goeie.
die goedkope dingen zijn niks waard

btw.. ik heb verschillende ludix scooters gehad, en bij alle heb ik de std carburateur moeten vervangen door diezelfde problemen als die jij omschrijft .
daarna liepen ze weer als een zonnetje

Wat voor een carburateur zou je aanraden, heb je een linkje welke ik kan kopen om het te proberen? Gaat om een zoals eerder genoemd Peugeot jerforce, 50CC 2takt ice blade. Alvast bedankt
 
12 mm dellorto electrische choke ,daar gaan dellorto dik (6 mm) sproeiers in.

ik zou wel eerst andere dingen uitsluiten zoals hier boven gezegd,zuiger/cilinder schade of valse lucht.

maar je zou nog kunnen proberen om de oude carb ultrasoon te laten reinigen .
zelf heb ik hier geen ervaring mee maar ze zeggen dat dit ook niet bepaald goedkoop is ,wel effectief .
ik weet niet hoe oud je carburateur is?
 
Back
Top