brommer valt uit in zijn neutraal en in zijn 1ste versnelling (met de koppeling in)

FrankVerkerk

New Member
als ik mijn brommer (sherco sm r 50 bouwjaar 2023) 3800km) am6) start loopt hij gewoon goed maar valt af en toe uit. en moet daarna veel kicken om hem weer aan te krijgen maar dan moet ik gas blijfen geven om hem aan te houden(als ik stop valt mij meteen uit)

heb zelf de carburateur al afgesteld, boegie en benzinekraan worden vanavond vervangen. ook zit er net nieuwe motorolie in
hoop dat jullie mij kunnen helpen dit optelossen of weten wat het is
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

volgens mij is dat een tweetakt, en heb je misschien versnellingsbakolie, maar geen motorolie, die mix je door je benzine of je smeerpomp en carburateur doen dat voor je. of bedoel je dat je dat smeerolietankje bijgevuld hebt?
als straks je bougie vervangen is (wel op de elektrodenafstand letten en evt. bijstellen) en je benzinekraan ook, ben ik benieuwd hoe het dan is.
als dat geen verbetering biedt, vraag ik alvast heel onbeschoft "hoe je dan je carburateur hebt afgesteld" want misschien is dat "niet goed"?
 
Klopt het is een 2t ja

Weet niet echt wat je bedoelt maar het ging het blok in (bovenop rechts)
En het kwam er rechtsonderin uit)

Smeer olie zit nog vol genoeg met castrol met het boutje die bovenop m'n blok zit heb het laten doen door een vriend
 
zo?
dat is je versnellingsbakolie en die hoeft dus maar tot het kruiskopje halverwege die ronde "bel" onder de vuldop. vullen door de dop rechtsboven, maar NIET tot aan dat gat, maar tot ie bij het kruiskopje daaronder uitloopt (blok horizontaal, lastig als je alleen een zijstandaard hebt)
 
zo?
dat is je versnellingsbakolie en die hoeft dus maar tot het kruiskopje halverwege die ronde "bel" onder de vuldop. vullen door de dop rechtsboven, maar NIET tot aan dat gat, maar tot ie bij het kruiskopje daaronder uitloopt (blok horizontaal, lastig als je alleen een zijstandaard hebt)
Ja heb hem gevuld tot het een klein beetje aan de zijkand eruit kwam de brommer stond hierbij rechtop
 
als ik mijn brommer (sherco sm r 50 bouwjaar 2023) 3800km) am6) start loopt hij gewoon goed maar valt af en toe uit. en moet daarna veel kicken om hem weer aan te krijgen maar dan moet ik gas blijfen geven om hem aan te houden(als ik stop valt mij meteen uit)

heb zelf de carburateur al afgesteld, boegie en benzinekraan worden vanavond vervangen. ook zit er net nieuwe motorolie in
hoop dat jullie mij kunnen helpen dit optelossen of weten wat het is
Is je sproeier niet verstopt?
 
Back
Top