This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brommer vakantie 25

Bassievrucht

Active Member
Een hele goede middag allemaal, ik en een paar vrienden gaan in 2025 weer eens met de brommert op vakantie, dit word de 3e keer alweer. De vorige 2 keren zijn we binnenlands gebleven, maar deze keer willen we het mogelijk flink bont gaan maken qua afstand.

We hebben nu namelijk bedacht om vanaf Nederland (de randstad om specifiek te zijn), naar Luxemburg te gaan rijden, en heel misschien mocht de tijd het toelaten rijden we nog door naar Oostenrijk (wederom, dit is onzeker).

De route word tot dusver als volgt:
- Vanaf omgeving Leiden richting hoogte van Utrecht
- Vanaf Utrecht gaan we in een schuine lijn naar beneden, een beetje in de richting van het 3 landen punt, aangezien we vanaf dat punt door belgië willen rijden, dan komen we namelijk langs de Duitse grens.
- Vanaf België door naar Luxemburg, klein stukje Duitsland ook meepakken, en op bestemming kijken we nog wel.

Ik ben specifiek op zoek naar mensen die de regels uit België en Luxemburg een beetje kennen, dit vooral omdat, laten we maar zeggen, de brommers niet helemaal legaal gaan zijn bij de rit daarheen. (het is namelijk +- 450km en als je brommer dan 45 gaat ben je bijna 15 uur onderweg en ik vind 15 uur toch wel ietsjes te gek).

Ik wil dus vooral weten wat ik mee moet nemen (verzekeringspapieren natuurlijk, maar is er nog meer? Ik weet bijvoorbeeld dat je in je auto in sommige plekken in het buitenland nog wel is zo een sticker moet hebben, ik weet alleen niet of dit voor brommers ook geld.), waar ik op moet letten en hoe en wat met de wet overtreden qua die 45km.

Ik hoor het graag!
 
Op de motor ben je verplicht om geel hesje bij je te hebben en een alcoholtester. voor die paar euro zou ik niet het risico lopen om het niet bij je te hebben
 
Op de motor ben je verplicht om geel hesje bij je te hebben en een alcoholtester. voor die paar euro zou ik niet het risico lopen om het niet bij je te hebben
Ok die noteer ik even, het is dan geen motor maar better safe than sorry inderdaad.

Mooie profielfoto trouwens, daar moest ik wel effe om lachen hahaha