matthxo

Member
DAg iedereen

Ik heb recent een ander probleem opgelost maar hier komt de volgende dan weer.

Mijn KSR TR50SM (generic trigger sm50) wil dus niet goed op trekken in zen 3/4/5/6de versnelling en vertraagd indeplaats (zeker bij tegenwind of berg op)
Dus als ik rij trekt het nog oke in 1ste en 2de versnelling maar niet evensnel al een paar maandjes geleden.
Maar vanaf 2de versnelling moet ik in MAX toeren zitten of hij gaat vertragen als ik in 3de versnelling ga maar het maakt niet uit hoe veel toeren ik heb want vanaf 4/5/6 graakt hij zeker niet vooruit en zakt van 60km naar 40-45km per uur.
En dat voel je echt alsof er iemand aan je hangt of alsof de remmen zijn ingedrukt.

Heb geen idee wat het zou kunnen zijn? Misschien lagers?
In neutraal rolt hij prima vooruit maar niet in versnellingen.
En ook als ik stilstaand (met de motor uit) hem in een versnelling steek en de koppeling/embriage indruk graakt hij niet vooruit alsof ik de koppeling niet ingedrukt houd, is dat normaal?

Dat was het probleem als iemand kan helpen laat gerust een comment achter
Alvast bedankt voor mee te volgen en fijne dag verder!
 
Advertisement - register to remove this

Als je de koppeling indrukt , en de versnellingsbak staat in een versnelling , moet hij gewoon vrij lopen . Moet je dus evengoed kunnen rijden.
Is het niet zo dat misschien de koppeling versleten is en hij slipt , als je niet vooruitkomt gaan dan ook de toeren omlaag?
Zit er ook genoeg olie in de bak ?
 
Wat voor uitlaat zit er op ? kan zijn dat je een totaal verkeerde uitlaat heb , en deze veel hoog gegrepen is voor de huidige Set Up.
Verder : Koppeling en tussen platen vervangen , en de juiste Olie in het Carter gooien .
 
Als je de koppeling indrukt , en de versnellingsbak staat in een versnelling , moet hij gewoon vrij lopen . Moet je dus evengoed kunnen rijden.
Is het niet zo dat misschien de koppeling versleten is en hij slipt , als je niet vooruitkomt gaan dan ook de toeren omlaag?
Zit er ook genoeg olie in de bak
kan inderdaad versleten zijn want als ik naar een versnelling schakel stilstaand krijg ik een serieuze snok?
en ja de toeren zakken wanneer hij vertraagd.
Post automatically merged:

Wat voor uitlaat zit er op ? kan zijn dat je een totaal verkeerde uitlaat heb , en deze veel hoog gegrepen is voor de huidige Set Up.
Verder : Koppeling en tussen platen vervangen , en de juiste Olie in het Carter gooien .
Een uitlaat gemaakt voor mijn brommer dus geen probleem daarmee. Hij had die uitlaat paar maand geleden ook toen het nog zeer snel op trekte.
Dus gewoon nieuwe koppelingsplaat en goeie olie in de bak?
 
Back
Top