Brommer stottert tijdens volgas wegrijden. En bij volle snelheid Stopt hij na een 7/8 seconden

Brommerfanaat

New Member
Goeiedag Allen,

Nu heb ik sinds een tijdje een CPI SM 50.
Sinds dag 1 heb ik problemen met dat de brommer stottert (alsof hij 1 slag niet vonkt en dan weer oppakt)
En zodra ik volgas rijd zal hij ongeveer 7/8 seconden netjes volgas rijden. Maar dan stopt hij helemaal. Dan moet ik de koppeling inhouden gas los laten en dan komt ( de ontsteking vermoed ik) weer terug. En kan ik langzaam met weinig vermogen weer proberen verder te rijden.
De CDI is al vervangen( Zonder enig resultaat). Dus nu was mijn vraag is het een elektra probleem of kan het zijn dat ik mijn vlotterbak met benzine gewoon simpelweg leegtrek. En is er toevallig ook een simpele oplossing voor.

Met vriendelijke groet
Lars
 
Advertisement - register to remove this

Als hij stopt als hij warm is , kun je dan controleren of je een vonk hebt , je kan een bougie los meenemen , en als hij stopt hoef je alleen de bougiekap over te zetten en de bougie op massa te houden. Heb je al eens compressie gemeten?
 
Nou niet veel voorkomend , maar kan wel gebeuren . Omdat je zelf denkt dat het aan de ontsteking ligt is dat het makkelijkste om eerst te proberen. Als je geen vonk hebt eventueel , is de verdachte de bobine of de cdi . En vandaar kun je verder zoeken , door eerst alles door te meten , en uit te sluiten.
 
Back
Top