Brommer stottert als een gek, ben 't helemaal kwijt

Evan_Neos

Well-Known Member
Ok jongens,

Ik heb een ontzettend raar probleem.
M'n brommer stottert opeens als een gek, zo erg dat ie maximaal 15 km per uur gaat, en soms niet eens meer vooruit komt.

M'n bougie was aan de witte kant, dus ik heb m'n sproeiers en carburateur even doorgeblazen, eerder hielp dat. Nog steeds blijft ie stotteren. Ander bougietje erin en ja hoor, nog steeds.

Nu komt dan het rare gedeelte:
Als ik m'n achterrem half in knijp, loopt ie perfect, alsof er iets wordt afgekneld o.i.d. maar ik heb geen flauw idee wat.

Het ene moment rijdt ie perfect, ook zonder achterrem erop, dan begint ie spontaan te stotteren (vooral in de hogere toeren overigens), en dan even die rem erop en inhouden en het is weer goed.

Als iemand ook maar enig idee heeft, roep het alsjeblieft want ik ben het helemaal kwijt. Ik rijd met een hittegraad 8 bougie op een ontgrensde Neos.

Als je niet weet waarom het met die rem is, maar wel waarom ie zou kunnen stotteren, roep dat dan ook, ik heb m'n brommer hard nodig!

Evan
 
Advertisement - register to remove this

zit er ook aan te denken, is het niet zo dat als je je rem inknijpt ie contact maakt voor je e-start? misschien dat dat het is.. heb er nu ff een bougie met een lagere hittegraad inzitten en mn luchtfilter schoongemaakt, hij loopt iets beter maar na een paar minuten rijden begint ie weer 'n beetje te stotteren.
 
nee alleen de achterrem, bij de voorrem heb ik nooit een remlicht gehad.
maar hoe kan het dan dat 'ie beter rijdt als m'n rem is ingeknepen?
't zou wel verklaren waarom m'n elektrische start het niet meer doet....
 
Back
Top