Brommer start niet na valpartij

Sjonnie_r

New Member
Beste,

Ik heb een orion rx50. Deze liep niet, heb ik opgeknapt en heerlijk op gereden. Nu ben ik laatst gevallen (natte put‍♂️) en start mijn brommer niet meer.

Toen de brommer na de valpartij op zijn zij lag liep ie nog. Daarna overeind gezet en sloeg af i.v.m. 2e versnelling. Hierna heb ik hem geprobeerd aan te krijgen, maar dat lukte niet meer. Ik heb een extra bougie gepakt en gekeken of ie nog vonkte. Dit deed hij helaas niet meer.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Miss val gevoelige onderdelen? Kan er zelf niet 1 2 3 iets op internet over vinden. Dankjulliewel alvast voor de reacties :)
 
Advertisement - register to remove this

Heb geen ervaring met orions, maar ga me best doen je ergens heen te helpen:

- kijk of neutraal licht het doet, motoren hebben vaak dat ze in neutraal moeten staan om te starten.
- vervolgens de killwitch loshalen zal kunnen dat die door blijft verbinden. Weet niet waar deze in het ontstekings systeem verbind wss bij de bobine of cdi.

Dit lijkt met het logisch om eerst te checken.
 
Misschien heeft de brommer een kantelsensor.
dan zou ie juist meteen uitgevallen moeten zijn, na de val liep ie nog, tot ie 'm overeind zette en z'n achterwiel de grond raakte terwijl ie in z'n 2 stond.
Post automatically merged:

heb je al gekeken of je luchtfilter niet vol olie zit? die kan als je motor op z'n kant ligt via carterventilatie vol lopen (keertje met grasmaaier gehad, kantelde ik de verkeerde kant op om z'n mes te demonteren: olie liep door luchtinlaat van filter op m'n werkbank :oops:
 
heb je al gekeken of je luchtfilter niet vol olie zit?
Daar dacht ik ook meteen aan maar @Sjonnie_r schreef dat ook z'n nieuwe bougie niet meer vonkt.
Ik heb een extra bougie gepakt en gekeken of ie nog vonkte. Dit deed hij helaas niet meer.
Niet vonken van de oude bougie zou kunnen omdat deze misschien vet geslagen was door de olie die naar de cilinder is ingezogen.
Maar als deze nieuwe bougie niet gemonteerd heeft gezeten voor de "vonktest" dan zou deze gewoon moeten vonken.

Dus het is aan @Sjonnie_r om even goed te communiceren of de nieuwe bougie voor de test gemonteerd heeft gezeten en deze eventueel ook vetgeslagen kan zijn of dat er echt iets scheelt met de ontsteking en misschien even goed te kijken of door de val en het vervolgens oprichten van de brommer geen connector is losgeschoten van bijvoorbeeld de cdi die misschien nu wel ergens met z'n eigen gewicht aan de draadboomconnector hangt te bengelen....
 
Back
Top