Brommer start maar rijd niet

booster_12inch

Well-Known Member
Hallo,

Als ik men brommer start kan ik wel gas geven maar hij rijd niet. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn :?
Alvast bedankt
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

maakt hij wel toeren? (je hoort hem hard loeien)

zouden veel dingen kunnen zijn. haal even je carterkap open (kickstartkap) en kijk of je V-snaar er nog op zit die zou gebroken kunnen zijn.
 
maakt hij wel toeren? (je hoort hem hard loeien)

zouden veel dingen kunnen zijn. haal even je carterkap open (kickstartkap) en kijk of je V-snaar er nog op zit die zou gebroken kunnen zijn.


Ik had er daarvoor nog net mee gereden. Maar hij deed al raar, hij reed van zichzelf zonder gas te geven. Dus hij zal teveel toeren maken dan denk ik.
Thuisgekomen had ik hem laten draaien en wat meer gas gegeven omdat ik dacht dat het mss door de koude kwam. Hij maakte toen een ratelig geluid en kort daarna kon ik wel gas geven maar reed hij totaal niet. Ik heb toen contact even afgelegd en een beetje gewacht. Toen terug contact aangelegd, starten deed hij maar rijden niet.
Zou het mss de aandrijfriem ook kunnen zijn?
 
Last edited:
aandrijf riem is de v- snaar. maar haal je carterkap ff open. en maak een foto en stuur die ff

heb het carterdeksel eraf gehaald, bij het afhalen is er allemaal verpulverd metaal ofzoiets uitgevallen. Juist een klein veertje heb ik erin teruggevonden. Vanbinnen zelf zie ik eigenlijk niks, dus ik weet niet wat het zou kunnen zijn, het stinkt in ieder geval serieus.
 
dus je ziet overal metaal maar der is niks kapot..? :p die veertjes komen idd van de startkoppeling. maak anders eens een foto van het metaal of kijk een keer achter je vario, daar zit de startkoppeling.
 
he ik las je PM, klinkt niet goed man! maak toch als je een nieuw bericht hier onder gaat schrijven zie je boven het deel waar je kan schrijven een paar tekentjes.

daar staat ook ''insert image'' daar kan je een link in typen van een site waar je foto op staat, als je twitter hebt doe je dus even een titpic of je zet um op flickr of op hyves. maak even een foto van de binnenkand van je carter, van het veertje, en van het metaal wat er uit kwam lekker veel foto's is beter dan te wijnig,

succes!
 
Ik heb helaas geen twitter of dergelijke en kan dus de foto's jammergenoeg niet plaatsen. Het ligt idd aan de startkoppeling, ik herken het veertje en de kleur van de materie die verpulverd was. Gelukkig is er voor de rest niks geraakt tijdens het "malen". De bescherming die over de koppeling zit krijg ik niet los dus zal er best eens mee naar de winkel gaan :mad:
Hoeveel kost dat zo ongeveer voor een nieuwe?
 
Bij de foto's die je vb op easyparts ziet van startkoppelingen
waren al de zwarte delen die je erond ziet bij mij dus volledig weg x|

Hij moest lachen want had dit nog nooit eerder gezien :eek:

Heb hem binnen gedaan want ze gingen een andere aandrijfriem steken ook en het was eens tijd voor een onderhoud ook.

Ondertussen maar een nieuwe achterband laten steken ook want het was eigelijk ook wel nodig, deze zat al vol met tappen :)

Straks mag ik hem gaan halen
 
Back
Top