brommer rijdt weer, maar stottert en ploft

Leovinci

Hooligan Member
Het begon allemaal toen ik m'n scoot even stationair liet draaien en m'n achterlicht aansluitte om te kijken of ie werkte. Plots viel m'n scoot uit, maarja het was koud en de afstelling is verre van optimaal. Ik had zo'n 200km ervoor nieuwe krukas+ cylinder gezet en hij reed gewoon goed (ook geen speciaal geluid of zo).
Ik probeer m'n scoot weer te starten, maar hij viel telkens na de zelfde tijd uit. m'n pa en ik dachten dat het waarschijnlijk altijd de in houd vd vlotterbak verbruikt werd.
Ik maak de hele carb goed schoon en alles werkte net als behoren. Vlotter bleef niet meer hangen.

Ik start en door met gas te spelen valt ie niet stil, maar stottert enorm en bij veel gas te geven hoor ik soms geplof-gesis door uitlaat. Pffftttt. Ik weet dus niet wat er schort, ook al bougies veranderd. ZAou de uitlaat verstopt zijn of? Of gewwoon afstellen van carb? Hij reed wel 200 km goed met dezelfde afstelling...

Iemand raad please!!:'(
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb mss iets ontdekt ivm dat m'n scoot na een eindje draaien uitvalt en ook door met je gas te spelen kan je niet meer oppakken.
Er gaat een darmpje met benzine naar je carb, wanneer ik dit normaal loskoppelde bleef de benzine eruit stromen. Nu niet meer, tenzij na even kicken. Wanneer ik me scoot laat draaien zie ik dat tss me carb en het andere uiteinde van het darmpje( stukje waar ook olietoevoer uit komt, is dit mengpomp of benzinefilter of...??) er lucht in het darmpje komt. Wanneer m'n scoot stil valt en ik het darmpje aan me carb loskoppel komt er nog amper benzine uit. Nu dacht ik aan of een lek in het darmpje zodat lucht gezogen word of de filter die verstopt is.

Wat denk je van m'n beredenering,klopt het of niet
Ik rijd btw op mengsmering(zelfmengen),maar doordat ik nu nog originele carb heb(komt 21mm in) zijn alle darmpjes ivm olie gewoon aangesloten tegen vuil. (wel 200km perfect gereden zo):mad:

bedankt
 
Het begon allemaal toen ik m'n scoot even stationair liet draaien en m'n achterlicht aansluitte om te kijken of ie werkte. Plots viel m'n scoot uit, maarja het was koud en de afstelling is verre van optimaal. Ik had zo'n 200km ervoor nieuwe krukas+ cylinder gezet en hij reed gewoon goed (ook geen speciaal geluid of zo).
Ik probeer m'n scoot weer te starten, maar hij viel telkens na de zelfde tijd uit. m'n pa en ik dachten dat het waarschijnlijk altijd de in houd vd vlotterbak verbruikt werd.
Ik maak de hele carb goed schoon en alles werkte net als behoren. Vlotter bleef niet meer hangen.

Ik start en door met gas te spelen valt ie niet stil, maar stottert enorm en bij veel gas te geven hoor ik soms geplof-gesis door uitlaat. Pffftttt. Ik weet dus niet wat er schort, ook al bougies veranderd. ZAou de uitlaat verstopt zijn of? Of gewwoon afstellen van carb? Hij reed wel 200 km goed met dezelfde afstelling...

Iemand raad please!!:'(

mischien zit je demper verstopt heb ik ook wel gehad daarna draaide hij weer als een tierelier
 
Back
Top