Brommer rijdt niet recht (AGM/Hanway raw 50)

JanRobot305

New Member
Ik heb al een post geplaatst in het Engelstalige gedeelte, maar ik dacht misschien bereik ik meer mensen door het hier ook nog eens te plaatsen

Ik heb dus een ongelukje gehad met mn brommer, uitgegleden op een nat wegdek en op mn rechterzijde terecht gekomen.
Daarbij hebben zowel mn brommer als ik flink wat schrammen opgelopen, maar we konden allebei gelukkig nog naar huis.
Alles werkte nog prima, alleen moest ik naar rechts sturen om de brommer rechtdoor te laten gaan.
Goed, stuur vervangen dan maar, ging prima, daarnaast nog wat kleine onderdeeltjes vervangen waar wat schade op zat.
Tijdens mn eerste ritje met dat nieuwe stuur merkte ik wel dat ik alsnog een beetje naar rechts moest sturen om rechtdoor te gaan en dat ik wat meer naar links moest zitten op mn zadel.
Ik ben helemaal niet zo technisch aangelegd en heb dan ook geen idee wat er precies moet gerepareerd worden of wat er juist mis is.
Iemand die me daarmee kan helpen?
Hartelijk dank
 

Attachments

  • Bend_01.jpg
    Bend_01.jpg
    320.6 KB · Views: 22
  • Bend_02.jpg
    Bend_02.jpg
    678.6 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Ik heb al een post geplaatst in het Engelstalige gedeelte, maar ik dacht misschien bereik ik meer mensen door het hier ook nog eens te plaatsen

Ik heb dus een ongelukje gehad met mn brommer, uitgegleden op een nat wegdek en op mn rechterzijde terecht gekomen.
Daarbij hebben zowel mn brommer als ik flink wat schrammen opgelopen, maar we konden allebei gelukkig nog naar huis.
Alles werkte nog prima, alleen moest ik naar rechts sturen om de brommer rechtdoor te laten gaan.
Goed, stuur vervangen dan maar, ging prima, daarnaast nog wat kleine onderdeeltjes vervangen waar wat schade op zat.
Tijdens mn eerste ritje met dat nieuwe stuur merkte ik wel dat ik alsnog een beetje naar rechts moest sturen om rechtdoor te gaan en dat ik wat meer naar links moest zitten op mn zadel.
Ik ben helemaal niet zo technisch aangelegd en heb dan ook geen idee wat er precies moet gerepareerd worden of wat er juist mis is.
Iemand die me daarmee kan helpen?
Hartelijk dank
Wat gebeurt er als je zonder handen gaat rijden?
 
Frame verbogen?
Achterbrug krom?
Is alleszins niet zichtbaar voor mijn ongetrainde oog
Je voorvork kan ook krom zijn btw
Idem hier, ik zie het alleszins niet echt
Wat in beide gevallen misschien ergens wel logisch kan zijn aangezien mn brommer niet gigantisch scheef rijdt
Wat wel zeker en vast is ingedeukt en naar binnen toe is gebogen, is de voethendel voor de achterrem. Of dit nu ligt aan de hendel zelf die gebogen is, of aan de plaats waar die hendel bevestigd is die gebogen is, kan ik ook niet zeggen met het blote oog
Maar wat een feit is, is dat mn rechtervoet nu een pak dichter bij de "transmissie bak" zit
Wat gebeurt er als je zonder handen gaat rijden?
Zal ik eens testen de komende dagen, had ik nog niet aan gedacht!

Ik begin te vermoeden dat ik het misschien beter over laat aan een garagist en gewoon de wellicht dure factuur voor mijn rekening neem
 

Attachments

  • Bend_03.jpg
    Bend_03.jpg
    315 KB · Views: 20
Idem hier, ik zie het alleszins niet echt
Wat in beide gevallen misschien ergens wel logisch kan zijn aangezien mn brommer niet gigantisch scheef rijdt
Je kan het voor de zekerheid controleren door het voorwiel te verwijderen. Of als het kroonstuk van de voorvork zichtbaar is kijken of deze recht is
Post automatically merged:

Als deze krom is, niet terugbuigen!
 
Je kan het voor de zekerheid controleren door het voorwiel te verwijderen. Of als het kroonstuk van de voorvork zichtbaar is kijken of deze recht is
Post automatically merged:

Als deze krom is, niet terugbuigen!
Tja.
Wijd verspreidt misverstand.
Bedoel je misschien het T-stuk ?
Post automatically merged:

Tja.
Wijd verspreidt misverstand.
Bedoel je misschien het T-stuk ?
Met een beetje fantasie kun je wel zien waarom dit het T-stuk heet.
het driehoekige plaatje erboven heet dan de kroon.

Ik zie trouwens op de foto's al dat het voorwiel scheef zit.
Dus 1 van de voorvorkpoten is een beetje krom of idd het T-stuk.
Dit type voorvork met T-stuk en kroon, is op 't balhoofd veel sterker dan bij scooters, die alleen een T-stuk en korte pootjes hebben
dus dat 1 van de poten een knikje heeft is het meest aannemelijk.
 
Last edited:
Back
Top