Brommer maakt tandwiel achtig geluid.

Rdvbki

New Member
Hallo,

Piaggio zip 2 takt 70cc

Ik zou graag jullie opinie kunnen gebruiken voor een probleem dat ik laatst heb ondervonden. Laat ik eerst beginnen waar het begon ik was simpel weg gewoon aan het rijden naar huis op ene bepaald moment wou ik even volgas rijden maar merkte precies dat ik wat trager dan normaal reed een minuut later valt mijn brommer plots uit alsof het contact slot wordt omgedraaid toen ik hem weer wou aan doen ging dit wel maar met een soort tandwiel achtig geluid ik dacht dus eerst warmloper? Maar ik heb inmiddels al de cilinder enzo gecheckt en niet echt iets zorgwekkend tegen gekomen het geluid is een soort tandwiel achtig en ik vrees dat dit misschien mijn lagers zouden kunnen zijn alhoewel dit raar is aangezien deze nog maar 500km oud zijn… ik heb de carterkap al los gemaakt om is tekijken naar de vario maar daar tref ik ook niet echt iets aan, ben van plan om morgen is te kijken naar de ontstekings kant of er daar niks gebeurd ofzo is. Ik zou graag jullie mening hierover willen weten misschien dat iemand dit preciese geluid herkent en mij wat tijd kan besparen

VIDEO VAN GELUID:

Advertisement - register to remove this

Jezus wat een lange zin. Knal er een paar punten en hoofdletters in want dit leest voor geen meter. Maak ff filmpje buiten als je wil want lijkt nu op een lekkende of losse uitlaat ofzo. Kan me bij een tandwielachtig geluid ook lastig wat voorstellen eigelijk

Jezus wat een lange zin. Knal er een paar punten en hoofdletters in want dit leest voor geen meter. Maak ff filmpje buiten als je wil want lijkt nu op een lekkende of losse uitlaat ofzo. Kan me bij een tandwielachtig geluid ook lastig wat voorstellen eigelijk
Ja sorry had er totaal niet opgelet, ik maak zo een nieuwe video.. Maar het is echt een raar geluid weet zelf niet hoe ik het kan uitleggen misschien een soort schrapend achtig geluid?

Ja sorry had er totaal niet opgelet, ik maak zo een nieuwe video.. Maar het is echt een raar geluid weet zelf niet hoe ik het kan uitleggen misschien een soort schrapend achtig geluid?
Ja kan misschien aan mij liggen maar dat hoor ik niet op je filmpje. Als je de scooter verrijd met motor uit hoor je het dan ook? Als dat zo is zou ik ff je vertanding checken. Is het alleen met draaiende motor zou ik de ontsteking en vario ff checken

Ja kan misschien aan mij liggen maar dat hoor ik niet op je filmpje. Als je de scooter verrijd met motor uit hoor je het dan ook? Als dat zo is zou ik ff je vertanding checken. Is het alleen met draaiende motor zou ik de ontsteking en vario ff checken
Als in hem verplaats zonder dat die aanstaat hoor ik niks. Aan de vario kant heb ik gisteren is gekeken maar er schuurt daar niks ofzo, alles zit daar zoals het moet. Zal vandaag aan de ontstekings kant is kijken.

Elektrische start rondsel er ff uit halen en nog eens proberen, kijk ook voor slijtage aan je kickstart tandwiel in de carterkap want je hebt kans dat ie op je meenemer aanloopt in de vario.

Maar het kan ook zeker een losse koelkap zijn (ventilator die em raakt) als ik zo je filmpje hoor klinkt het meer als plastic op plastic dan echt metaal op metaal.

Elektrische start rondsel er ff uit halen en nog eens proberen, kijk ook voor slijtage aan je kickstart tandwiel in de carterkap want je hebt kans dat ie op je meenemer aanloopt in de vario.

Maar het kan ook zeker een losse koelkap zijn (ventilator die em raakt) als ik zo je filmpje hoor klinkt het meer als plastic op plastic dan echt metaal op metaal.
Hmm oke zal dit zo uittesten ik heb hier nog een video toen dit de eerste keer voorkam, dus na dat mijn brommer opeens stil viel.

Hmm oke zal dit zo uittesten ik heb hier nog een video toen dit de eerste keer voorkam, dus na dat mijn brommer opeens stil viel.

Lijkt mij een van de startrondsels, daardoor wilt de brommer uitvallen omdat de krukas blokkeert/afremt van het aanlopen op de vario tandjes of de kickstart meenemer tandjes.

Eerste video klonk meer als plastic waarschijnlijk door de echo, ben wel vrij zeker van dat je het in je start mechanisme moet zoeken

Lijkt mij een van de startrondsels, daardoor wilt de brommer uitvallen omdat de krukas blokkeert/afremt van het aanlopen op de vario tandjes of de kickstart meenemer tandjes.

Eerste video klonk meer als plastic waarschijnlijk door de echo, ben wel vrij zeker van dat je het in je start mechanisme moet zoeken
Ik heb het net getest het is een ander soort geluid maar heb echt geen idee wat het is, het is ook moeilijk om te zeggen vanwaar het precies komt.

Ik heb het net getest het is een ander soort geluid maar heb echt geen idee wat het is, het is ook moeilijk om te zeggen vanwaar het precies komt.

Is dat zonder startrondsel? Draai de carterkap er eens af als de motor draait (pas op voor je vingers alsjeblieft) is het geluid dan weg? Dan is het zeker je kickstartrondsel, het klinkt echt als een kickstartrondsel zo grof. Als dit je lagers zijn dan is ie wel echt goed gaar

Ik heb het idee dat een krukaslager kapot is .
Ja dat dacht ik ook maar die zijn nog maar 500km oud dus ik snap niet dat dit zou kunnen. Ik heb nog een video van daarnet gefilmd waardoor ik een geluid langs de ontstekingskant hoor (weet niet of dit zo hoort) precies een tractor )

Hier heb je de video:

Hoe zijn de lagers gemonteerd ? op de juiste manier ? of zijn ze er in geramd.
Zijn het lagers met Kunststof kooi ? die vragen om een andere manier van Montage

Gebruik je het juiste naaldlager ? ander loopt de zuiger tegen de cilinderkop aan te rammen .
Toen in de 70cc had gestoken heb ik van alles en nog wat erbij gestoken lagers, krukas, membraan…. Alleen bij de krukas kwam een naald lager die te groot was voor de zuiger dus moest ik een andere apart halen hij liep gewoon goed tot nu dat hij dit geluid maakt.

Back