Brommer loopt vast in hoge toeren (met video)

TimoYaPro

New Member
Hoi allemaal,

Sinds gisteren loopt mijn brommer erg slecht in de hoge toeren.

Hij heeft dit altijd al wat gehad, maar zodra je er 1x doorheen trok liep die voor de rest van het rijden prima. Dit is nu niet meer het geval.

Ik heb na deze video de bougie verandert en de carburateur volledig schoongemaakt en een iets grotere sproeier erin gegooid (van 80 naar 91). Dit veranderde allemaal niks.

Hierna heb ik mijn cilinder eraf gehaald, deze zag er nog prima uit (geen krassen etc). Toen heb ik de zuiger er ook af gehaald en het enigste dat daarbij opviel is dat de piston pen erg zwaar van de naaldlager afging. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Video: https://www.youtube....amp;feature=youtu.be
Deze video is ongeveer 15 minuten na het starten gemaakt. De brommer was dus al warm.

Rieju rr 2007
am6 blok
19mm carb
Voor zover ik weet al het andere standaart
 
Advertisement - register to remove this

Hoi allemaal,

Sinds gisteren loopt mijn brommer erg slecht in de hoge toeren.

Hij heeft dit altijd al wat gehad, maar zodra je er 1x doorheen trok liep die voor de rest van het rijden prima. Dit is nu niet meer het geval.

Ik heb na deze video de bougie verandert en de carburateur volledig schoongemaakt en een iets grotere sproeier erin gegooid (van 80 naar 91). Dit veranderde allemaal niks.

Hierna heb ik mijn cilinder eraf gehaald, deze zag er nog prima uit (geen krassen etc). Toen heb ik de zuiger er ook af gehaald en het enigste dat daarbij opviel is dat de piston pen erg zwaar van de naaldlager afging. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Video: https://www.youtube....amp;feature=youtu.be
Deze video is ongeveer 15 minuten na het starten gemaakt. De brommer was dus al warm.

Rieju rr 2007
am6 blok
19mm carb
Voor zover ik weet al het andere standaart
Dat klinkt gewoon als eens slechte afstelling.
 
Dat klinkt gewoon als eens slechte afstelling.
Het is al opgelost door een nieuwe naaldlager erin te gooien. Maar het was zeker niet de afstelling, en dat kon je ook wel horen
Post automatically merged:

van 80 naar 91 is niet iets groter, dat is best een grote stap.
Hoe zag de bougie eruit voordat je hem verwisselde?
Het is ondertussen al opgelost door er een nieuwe naaldlager in te gooien.

De bougie zag er gewoon koffiebruin uit, had hem alleen even verwisselt omdat ik dacht dat het wellicht mis ging met de ontsteking. Maar dit was dus niet het geval. Ik heb ondertussen ook weer de 80 erin zitten omdat die hier het beste op loopt
 
Back
Top