Brommer loopt slecht na 10 minuten

Geert

A.k.a. SuiD
Ik weet niet zeker of ik hem hier neer moeten zitten, maargoed mijn vraag:

Ik heb een Tomos S25 (ronde koplamp model)
Ik heb pas de buitenkant helemaal opgeknapt en het blok in de schuur gelegd (+/- Halfjaar).
Nu loopt hij wel aardig, trekt iets wel iets minder snel.
Maar als ik ongeveer 10 minuten heb gereden en iets langer op een recht stuk op topsnelheid zit, of heb gezeten, ontsteekt hij af en toe niet. en dan slaat hij af en toe weer aan. en dan krijg ik een knal uit de uitlaat. omdat hij wel benzine krijgt die dan ontbrandt, Daarna doet hij dit ook als ik lagere snelheden rij, bijvoorbeeld 20 kmpu.
hierbij krijg ik het idee dat het niet aan de toerenbegrenzer ligt. Ook omdat de brommer een halfjaar geleden iets meer toeren maakte op topsnelheid.

Heb hem voorzien van een rooie NGK bougiedop en als ik het goed heb een B8HS bougie (nieuw)

Iemand die hier misschien de oplossing voor weet?

Geert
 
Advertisement - register to remove this

dat knallen kan door 2 dingen komen , ontsteking die kapot is of juist door gebrek aan brandstof , denk aan te kleine sproeier , valse lucht , lekke krukaskeerring , luchtstelschroef te ver open , te arm op de naald of gewoon de sproeier(s) verstopt...

ook oude brandstof kan dit veroorzaken..
 
hmm ik zal het morgen even kijken. na dat stukje rijden is de bougie wel koffiebruin. en ik heb motorisch niks veranderd, maar ik vermoed dat de ontsteking kapot is. zou het misschien aan de bobine of cdi kunnen liggen?
heb er nieuwe benzine inzitten, dus dat is het als het goed is niet. wanneer de ontsteking hapert word de bougie ook gewoon nat.

klopt het trouwens dat een puch een zelfde ontsteking heeft? de prijs van een nieuwe ontsteking en eentje op bijvoorbeeld op marktplaats scheelt behoorlijk.

bedankt voor de reacties!
 
Deze ontsteking met dit vliegwiel:
tomos001.jpg


Deze Bobine en CDI zitten erop:
SR_foto.jpg


Heb best wat ervaring met brommers en scooters, maar het electrisch gebeuren is wel een ramp :p
 
ik denk ook eerder dat daar wat loos is idd.

deze ontstekingen vind ik zelf niet zo geweldig , wat dat betreft is een punten ontsteking mooier.

de ontstekingen kun je waarschijnlijk wel doormeten maar dan moet je de gegevens hier voor hebben.
 
Heb de carb en leidingen + benzinekraan helemaal schoongemaakt met remmenreiniger en perslucht, nog een keer zonder luchtfilter geprobeerd. maar hij blijft nog steeds onderbrekingen hebben bij het ontsteken. toch maar is voor een vervangende ontsteking kijken. het resultaat zal ik hier wel neerzetten.
bedankt!
 
Back
Top