Brommer loopt plotseling te rijk

Tomhorst2004

New Member
Mijn yamaha tzr 50 is laatst plotseling te rijk gaan lopen, het stationair toerental is net alsof de choke in is. Tijdens het rijden blijft de brommer te lang doen over het dalen in toeren (met de koppeling in) en de uitlaat ploft veelste veel, maar ik vind het apart dat het zo ineens is.

De dingen die ik al gechecked heb:
-geen valse lucht
-choke kabel blijft niet hangen en is niet de oorzaak
-de complete carburateur is gereinigd
 
Advertisement - register to remove this

Of
Mijn yamaha tzr 50 is laatst plotseling te rijk gaan lopen
Hoe kom je tot deze conclusie?

en de uitlaat ploft veelste veel
Misschien juist een te arm mengsel.
Valse lucht heb je reeds gecontroleerd zeg je.
Is er iets gebeurd met het luchtfilter of is luchtfilter misschien losgeschoten van de inlaat van je carburateur of heb je aan de mengschroef gedraaid?
 
Of

Hoe kom je tot deze conclusie?


Misschien juist een te arm mengsel.
Valse lucht heb je reeds gecontroleerd zeg je.
Is er iets gebeurd met het luchtfilter of is luchtfilter misschien losgeschoten van de inlaat van je carburateur of heb je aan de mengschroef gedraaid?
Nouu hij begon ineens hoger in stationair te lopen, hij duurt heel lang als hij van 7000 toeren bijvoorbeeld weer terug naar stationair moet zakken.
Ik heb niet plotseling aan de schroefjes gedraaid of andere dingen die veranderd zijn. Het is nu wel ineens zo dat hij niet meer lekker gas geeft vanuit stationair (net alsof de motor nog net koud is en hij niet hoger in toeren wil) en er komt bij volgas of halfgas nu een dikke witte rookwolk uit de uitlaat. Nu zou ik dan misschien denken koppakking of dergelijk maar ik weet niet of dat overeen komt met de overige symptomen, advies?
 
Nouu hij begon ineens hoger in stationair te lopen, hij duurt heel lang als hij van 7000 toeren bijvoorbeeld weer terug naar stationair moet zakken.
Ik heb niet plotseling aan de schroefjes gedraaid of andere dingen die veranderd zijn. Het is nu wel ineens zo dat hij niet meer lekker gas geeft vanuit stationair (net alsof de motor nog net koud is en hij niet hoger in toeren wil) en er komt bij volgas of halfgas nu een dikke witte rookwolk uit de uitlaat. Nu zou ik dan misschien denken koppakking of dergelijk maar ik weet niet of dat overeen komt met de overige symptomen, advies?

Krukaskeerringen al gecontroleerd? Als deze lekken dan kan hij via daar ook valse lucht zuigen.
 
Door een te mager/arm mengsel wordt de cilinder veel heter dan normaal, dus de koppakking zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van die witte rook en ploffende uitlaat.

Verlies van koelvloeistof zal je dan, naar verloop van tijd, merken aan het zakkende niveau in je koelvloeistoftankje of het ontstaan van een mayonaise achtige substantie in je tankje. (sludge)
 
Back
Top