Brommer lekt olie

Fhaz

Puch Rules!
Hallo mensen,

Ik weet niet of dit de goede plaats is voor mijn post (O-) ), maar ik zal jullie er toch maar lastig mee vallen.

Mijn Puch Maxi Radical (70cc) lekt een paar druppels olie per dag. Kan ik dit verhelpen door de (kop) pakkingen te vervangen? Hij zweet ook erg veel olie onder het motorblok/carberateur.

Alvast bedankt -:-

Carlo
 
Advertisement - register to remove this

zal eerder aan de afdichting liggen van het blok , de kop zal geen druppels lekken.

een puch blokje kan op verschillende delen lekken , meest voorkomende plekken zijn de carterstop en het zijdeksel van de koppelingskant.

ook kan ie lek zijn waar de blokbouten zitten.
 
Ok. Is het iets om te laten repareren? of gaat dat heel erg veel geld kosten? Is het gevaarlijk dat ie olie verliest? ik weet niet waar je het weer aanvult, sinds ik 1 dopje 2takt olie per 1 liter euro 95 moet doen.
 
het heeft niks te maken met je 2takt olie , wat er lekt is carterolie.

en deze moet je nooit bijvullen , maar vervangen en een goeie puch maxi lekt niet , dus het moet zeker te verhelpen zijn en vrij gemakkelijk ook mede door het simpele blokje. een beetje dealer heeft zoiets zo verholpen , en wat het kost zou je aan een dealer oid moeten vragen omdat elke dealer andere prijzen berekend en ligt er natuurlijk aan wat er lekt.

voor puch maxi zijn er speciale busjes olie te koop voor automaten , deze busjes hebben een x aantal cc's om je carter mee te vullen , het juiste aantal.

verder over de dopjes , beter ga je over op mengen met een maatbeker oid in Mililiters , een dopje is absoluut niet nauwkeurig en 1 dopje lijkt me ook vrij veel op 1 liter.
 
Back
Top