Gevraagd brommer kopen project advies.

gewoon. Niels

New Member
Hoi hallo, binnen +- half Jaar hoop ik mijn autorijbewijs binnen te halen en daarmee kan ik niet gelijk in een auto stappen(helaas) dus ben ik van plan een brommer te kopen om toch zelf overal heen te kunnen zonder al te veel gezeur. het klinkt misschien wat vaag maar ik ben een beetje opzoek naar een schakelbrommer(bijvoorbeeld Kymco k-pipe) of brommer (bijvoorbeeld mash dirttrack) Zijn er toevallig mensen die nog suggesties hebben wat voor brommers nog meer in deze catogorie vallen? En zoals de titel al zegt : het liefst een project aangezien ik dan een half jaar heb om deze te restaureren en/of te repareren. Mijn budget voor de aanschaf is daarbij ook erg laag met 800 euro.
PS ik weet niet zeker of dit de juiste forum subcatogorie is.

Alvast bedankt, Niels
 
Advertisement - register to remove this

Brommers zoals Mash / AGM , en andere schakel Cafe Racer dingen , zijn allemaal Chinese rotzooi , weet waar je aan begint.
Kymco K Pipe is kwaliteit wel wat beter.
 
Ik heb zelf een Mash five hundert gehad. En het is inderdaad Chinees, maar ik kan het niet meteen rotzooi noemen. Het kan niet tippen aan Japanse kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar. Als je er rekening mee houdt dat het wat minder is valt het allemaal best mee. Ik heb er een paar jaar best lol mee gehad. Dus een brommer van Mash zal ook heus niet meteen een miskoop hoeven zijn.
 
Ik ga hier met dit budget denk ik ook geen top qualiteit uit halen en het is voorlopig alleen werk woon verkeer van 20km en school. Misschien af en toe wat langer maar dan zal ik geen 80 hoeven te rijden 55 is voldoende en ik denk dat ik met qualiteit van mash dat best haal. Maar hebben jullie ook nog andere brommer merken of modellen? Ik heb namelijk gezocht op een soort lijstje van bromners en schakelbrommers maar daar was niks te vinden
 
Het is natuurlijk ook net wat je er van verwacht. Je moet geen heel verfijnde scooter of brommer verwachten uit China. Als je van een Japanse of Europese brommer of scooter komt, en je stapt op een Chinees, zal je waarschijnlijk wel wat teleurgesteld zijn.

Maar de meeste mensen zijn helemaal niet zo kritisch, en kunnen ook heel veel lol beleven op een Chinees ding. Rijd meestal ook nog eens spotgoedkoop, dat is ook een leuke bonus.

Onderhoud ze goed. Ook de goedkope dingen, of eigenlijk juist die goedkopere dingen. Als je vaak de olie, filters, etc ververst, kunnen ze best lang mee gaan. Als je dat verwaarloost, worden ze ook heel snel slecht. Veel sneller als dingen van hogere kwaliteit.
 
Ik heb zelf een Mash five hundert gehad. En het is inderdaad Chinees, maar ik kan het niet meteen rotzooi noemen. Het kan niet tippen aan Japanse kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar. Als je er rekening mee houdt dat het wat minder is valt het allemaal best mee. Ik heb er een paar jaar best lol mee gehad. Dus een brommer van Mash zal ook heus niet meteen een miskoop hoeven zijn.
Heb je nog ander motor merken/modellen die tweedehands een beetje binnen budget vallen?
Post automatically merged:

Brommers zoals Mash / AGM , en andere schakel Cafe Racer dingen , zijn allemaal Chinese rotzooi , weet waar je aan begint.
Kymco K Pipe is kwaliteit wel wat beter.
Heb je toevallig ook nog andere merken of modellen die binnen die prijsklasse vallen? De Kymco kpipe die ik gevonden had ging voor 350 weg met cylinder schade helaas net te laat dus kon m niet meer kope
 
Als je een betrouwbaar voertuig zoekt en beetje wil sleutelen koop een Tomos. 20km woon werk verkeer is prima te doen tot je een keer met het sleutelen een tegenvallertje hebt en je dan net dat ene onderdeeltje mist om het spul weer in elkaar te zetten voor de volgende dag. Als je dan onverwacht die 20km op de fiets moet doen dan vallen ze stiekem toch tegen.

En onthoud dat een project altijd veel duurder uitvalt dan je van te voren berekend. Na 15 jaar is er nog nooit 1 project bij me geweest dat binnen budget bleef. Dus een goeie basis kan al een hoop schelen
 
Als je een betrouwbaar voertuig zoekt en beetje wil sleutelen koop een Tomos. 20km woon werk verkeer is prima te doen tot je een keer met het sleutelen een tegenvallertje hebt en je dan net dat ene onderdeeltje mist om het spul weer in elkaar te zetten voor de volgende dag. Als je dan onverwacht die 20km op de fiets moet doen dan vallen ze stiekem toch tegen.

En onthoud dat een project altijd veel duurder uitvalt dan je van te voren berekend. Na 15 jaar is er nog nooit 1 project bij me geweest dat binnen budget bleef. Dus een goeie basis kan al een hoop schelen
Zijn er dan ook schakelaars binnen de Tomos ? Dit lijkt mij namelijk wel erg leuk. Ook nog een toevoeging l ik ben op redelijke lengte en Tomos is volgens mij niet de hoogste brommer gaat dit überhaupt wel passen (195)
 
Zijn er dan ook schakelaars binnen de Tomos ? Dit lijkt mij namelijk wel erg leuk. Ook nog een toevoeging l ik ben op redelijke lengte en Tomos is volgens mij niet de hoogste brommer gaat dit überhaupt wel passen (195)
Die zijn er wel maar niet het soort dat jij zoekt vrees ik,

Tomos Revival heette dat ding volgens mij. Al zou ik er met mn 195cm mezelf echt op moeten vouwen. Maargoed ik ben dan ook wel.zo.soepel als een blok beton
 
Die zijn er wel maar niet het soort dat jij zoekt vrees ik,

Tomos Revival heette dat ding volgens mij. Al zou ik er met mn 195cm mezelf echt op moeten vouwen. Maargoed ik ben dan ook wel.zo.soepel als een blok beton
Haha toch bedankt ja volgens mij is er ook Tomos caferacer maar ik denk idd dat deze aan het kleine formaat zijn ik ben namelijk ook zo stijf als me oma dus daar zal t niet beter om gaan. En als ik dan lange afstanden wil afleggen is dat niet zo verstandig vrees ik. Heb jij toevallig ook een SchakelBrommer waar een beetje langere personen oppassen? Of wat voor scooter/brommer heb jij?
 
Back
Top