Brommer komt niet op toeren

StefK17

Member
Beste,

Ik heb vorige week mijn blok laten reviseren door iemand. Nu heb ik het blok weer onder mijn brommer hangen alleen komt ie niet op toeren. Ik heb het blok "perfect" lopend onder mn brommer vandaan gehaald. De lagers, keringen, krukas en zuiger zijn vervangen. Wat kan er nu voor zorgen dat mijn brommer niet op toeren wilt komen?

Wat heb ik al gedaan?
Andere bougie
Luchtschroef
Minder grote sproeiers
Andere uitlaat (std) inplaats van stage 6 onderlangs
Valse lucht checken

Als ik de andere uitlaat (std) eronder hangt gaat ie nog slechter lopen dan de stage 6...

Zie video voor hoe het klinkt zonder iets te veranderen..

Graag zie ik hulp tegemoet! Dank..
 
Advertisement - register to remove this

iemand... een vriend van een vriend van een vijand..

de zuiger zit verkeerd om?
lijkt wel of je op stookolie rijd
 
iemand... een vriend van een vriend van een vijand..

de zuiger zit verkeerd om?
lijkt wel of je op stookolie rijd
Ik heb het even nagevraagd bij de gene die mijn blok heeft gereviseerd, ben benieuwd naar het antwoord. Ga zelf die kop er niet vanaf halen, kan ik beter hem laten doen. Hij heeft ook alles er op gebouwd.
 
Ik heb het even nagevraagd bij de gene die mijn blok heeft gereviseerd, ben benieuwd naar het antwoord. Ga zelf die kop er niet vanaf halen, kan ik beter hem laten doen. Hij heeft ook alles er op gebouwd.
Kop ?
Ik dacht dat het een 2takt was.
Hij staat in ieder geval compleet te verzuipen en daar kunnen nogal wat redenen voor zijn.
Moeilijk te beoordelen aan de hand van zo'n filmpje en summiere info.
 
Kop ?
Ik dacht dat het een 2takt was.
Hij staat in ieder geval compleet te verzuipen en daar kunnen nogal wat redenen voor zijn.
Moeilijk te beoordelen aan de hand van zo'n filmpje en summiere info.
Mijn setup is goed lopend onder de brommer vandaan gegaan. Ik heb hem door iemand laten reviseren met aardig wat verstand. Nu is het blok terug gekomen en heb ik hem onder mn brommer gedaan en loopt hij aardig bagger zoals op het filmpje te zien is. Er zit een stage 6 onderlangs op met een 17.5mm carburateur, sproeier 95 en normaal luchtfilter. Exact hetzelfde voordat ie gereviseerd werd.

Nu klinkt het inderdaad veel te rijk. Maar ga ik van een 95 naar een 90 is daar echt helemaal geen verschil.. Ga ik bijvoorbeeld helemaal naar een 84 loopt ie wel super super beroerd. Ook zonder luchtfilter rijden heeft geen verschil..

Heb al op valse lucht gecontroleerd rondom de carburateur en de cilinderkop, heeft niets geholpen.

Zuiger zit trouwens goed. Heb ik nagevraagd en hij maakt er altijd een foto van.
 

Attachments

  • IMG-20220608-WA0002.jpg
    IMG-20220608-WA0002.jpg
    109.6 KB · Views: 19
TOP van de zuiger!! nu gaan we verder....
waarschijnlijk hebben we de hulp nodig van een echte kenner ;-) beetje flauw,ik weet het.

voor je de hele doos van pandora opentrekt... is het misschien niet verstandig om de monteur ff de boel te laten bekijken?
misschien heeft die beste man het in 1 oogopslag gezien.

hoevaak is het wel niet 1 slangetje.. of stekkertje...
 
Back
Top