Brommer komt niet in toeren

Geelkentekenn

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een schakelbrommer, en heb er nu een probleem mee..

Eerst (sinds het kouder werdt) kreeg ik start problemen.
Ik moet soms vaak kicken, en soms zonder resultaat.
Als ik nieuwe bougie erin zetten, was het probleem voor 1 week over.
Als ik hem naar de fietsenmaker bracht, zette hij steeds een nieuwe pakking erin. Dan was het probleem 2 weken weg.
Na dat een paar keer voorkwam, zette hij een nieuwe kop erop. Het probleem was 1 maand weg.
Nu deed hij het een tijdje, maar heb ik weer een probleem, misschien een gevolg van het bovenstaande.
(^volgens mij had dit ook te maken met vocht etc.^)

Ik merkte al een tijdje dat me brommer steeds minder kracht kreeg. Ik vond zelf dat ik normaal veel sneller kon optrekken.
Ik reed ergens naartoe, een dijkje op, en hij ging niet meer harder dan 15 Erg vervelend dus...

Het probleem is dus, dat als ik er nu mee gaat rijden, hij niet hoog in zijn toeren komt. ik moet heel vroeg schakelen, wil ik opbouwen.
Daarnaast gaat hij ook niet eens harder dan 40.

Dus ik dacht, hij verlies kracht.
Ik heb er nu nieuwe zuigerveren opzitten, maar nog steeds geen vooruitgang.
Ik zie wel dat er kleine haarscheurtjes zitten bij het spruitstuk, maar volgens mij maakt dat niet heel veel uit (valse lucht heeft hij niet).. En dat is bij iedereen wel een beetje volgens mij...

Mijn oude buurman (85) heeft veel verstand van brommers/motors etc. Hij denkt dat het aan de ontsteking ligt. Maar vroeger was het allemaal anders dus hij weet het verder ook niet.

Zou het dan aan de bobine liggen?
Een vriend van mij werkt bij fietsenmaker, hij zei dat als het bobine is, dat er dan ook plofjes uit de uitlaat komen, maar dat komt er niet..

Ik zag wel dat de bougie kap kapot was (gebroken), dus heb die goed vast gelijmd. Maar me opa zegt dat dat geen nut heb want dat is weerstand.

Dus mijn vraag is: Wat nu?
Wat denken jullie dat het is?
Wat kan ik eraan doen?
Enkele oorzaken + gevolgen

Ik ben nieuw op dit forum, dus hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes

PS: Als ik nu vol gas geeft is het echt: uuuuuuuuuuuuhhh.
Hij komt niet helemaal, maar blijft soort van hangen. Als je het gas los laat, valt hij gelijk terug.
 
Advertisement - register to remove this

ik denk eerder dat gewoon de hele cilinder versleten is..

de ontsteking kan het eigenlijk niet zijn , meestal doet ie het of doet ie het niet.

wat wel kan is een slechte massa.

lekke krukaskeerringen kan ook.

Het mooiste zou zijn om even een lektester in het spruitstuk te zetten , dan kun je het blok controleren op lekkage , dus tussen de carters , pakkingen , keerringen , spruitstuk e.d. Maar deze heeft niet iedereen ,maar is wel een goeie manier om te meten!

daarnaast zou ik de cilinder ook op laten meten, nieuwe zuigerveren heeft 9 van de 10 keer overigens weinig zin!
 
Back
Top