Brommer kan alleen hoog stationair lopen

torreb1

Member
Mijn Yamaha Booster is volledig herbouwd, tot op de krukas. Alles is gecontroleerd, inclusief een air leak test, en er is geen valse lucht. Ondanks dit start de scooter koud erg moeilijk en wil hij alleen stationair lopen op een zeer hoog toerental. Als ik de stationairschroef naar beneden stel, valt de scooter meteen uit. Ook de luchtmengselschroef heeft weinig invloed.

Wat werkt wél:
Vanaf 1/4 gas loopt de scooter perfect.

Wat is al geprobeerd:

• Valse lucht: Geen, spruitstuk is nieuw en goed afgesloten.
  • Stationairsproeier: Vergroot van maat 34 naar 38, maar dit heeft geen effect gehad.
  • Carburateur: Volledig gereinigd met remreiniger en uitgeblazen met een compressor.
Setup:

• Malossi 50cc Race cilinder
  • Stage 6 krukas
  • Yasuni Z uitlaat
  • Dellorto 17,5mm carburateur
  • Standaard luchtfilter
Vraag:
Heeft iemand een idee wat er nog kan zorgen dat de brommer niet stationair wil lopen? Suggesties zijn welkom!

Advertisement - register to remove this

Ik denk dat mijn probleem door een van de volgende twee oorzaken komt:

1. Te kleine stationairsproeier: De Dell'Orto-carburateur die ik gebruik, heeft standaard een stationairsproeier van maat 34. Maar ik weet niet zeker of je deze moet aanpassen wanneer je je setup upgrade met bijvoorbeeld een betere cilinder of andere onderdelen. Mijn gevoel zegt van niet, omdat de stationairsproeier vooral invloed heeft op het stationair draaien en niet zozeer op prestaties bij hogere toerentallen. Heeft iemand ervaring hiermee? Moet de stationairsproeier bij een upgrade ook groter?
  2. Probleem met het membraan: Hoewel ik de membraanklepjes al vervangen heb door carbon exemplaren, heb ik het omhulsel (de membraanhouder) zelf niet vernieuwd. Ik denk dat hier toch iets mis kan zijn. De reden hiervoor is dat ik heb gemerkt dat de binnenkant van mijn luchtfilter een klein beetje nat is. Zie de bijgevoegde foto.
ik heb ook nog een video toegevoegd van de brommer die stationair op choke loopt waarna ik de choke uitzet en de brommer ook uitvalt video
heeft iemand een idee of ervaring hiermee? alle hulp is super welkom want ben er al een tijdje mee aan het sukkelen

tempImageJn1lTd.jpg

Back