Brommer hapert

Caferacer

New Member
Hallo ik heb een paar maanden geleden een Hanway muscle 50 tweedehands gekocht. De brommer is opgevoerd tot 58 km/u. De laatste tijd begint de brommer te haperen als ik op 58 zit en wil er niet over gaan als ik berg af ga(wat hij normaal wel doet). Als ik berg af ging haalde hij tot de 68 69. Iemand die weet wat het probleem is?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me een probleem met de ontsteking.
Ik vermoed dat de vonk weg valt.
Probeer eens een nieuwe bougie en controleer de bougiekabel en bougiedop.
 
Lijkt me een probleem met de ontsteking.
Ik vermoed dat de vonk weg valt.
Probeer eens een nieuwe bougie en controleer de bougiekabel en bougiedop.
Heb de bougie vervangen en de eerste 200 km ging het goed maar daarna niet meer. Bougie ziet er wel zeer zwart uit .
 
Mengsel dus Veelste rijk zou dus betekenen dat die teveel benzine krijgt en te weinig lucht
Luchtfilter verstopt?
 
Maak je carburateur eens goed schoon. Wat Sparky vertelde klinkt ook wel logisch bij dat geluid. Heb je wel de juiste hittegraad bougie? Zwarte bougie kan ook duiden op een te koude bougie.
 
Op het witte gedeelte van de bougie kop zie je aan de zijkant codes staan. De cijfer na de eerst 2 letters duiden de hittegraden aan. Bijvoorbeeld CR8EB of CR7EB. Hoe hoger het getal hoe kouder de bougie, en hoe lager het getal hoe warmer de bougie. Als je te hoog gaat bijv. 9 dan kan je problemen krijgen met je verbranding of in die zin, de bougie kan zwart uitslaan op den duur omdat ie ze warmte aan de cilinderkop niet goed kwijt kan. Het algehele verbrandingsproces moet kloppen. Hittegraad 6 wordt veel toegepast bij laagtoerige en kleine verbrandingsmotoren bijvoorbeeld kettingzagen, bootmotortjes, kleine snorbrommertjes. En hittegraad 9 of zelfs 10 bij opgevoerde 70/80cc brommers, scooters etc...
 
Last edited:
Op het witte gedeelte van de bougie kop zie je aan de zijkant codes staan. De cijfer na de eerst 2 letters duiden de hittegraden aan. Bijvoorbeeld CR8EB of CR7EB. Hoe hoger het getal hoe kouder de bougie, en hoe lager het getal hoe warmer de bougie. Als je te hoog gaat bijv. 9 dan kan je problemen krijgen met je verbranding of in die zin, de bougie kan zwart uitslaan op den duur omdat ie ze warmte aan de cilinderkop niet goed kwijt kan. Het algehele verbrandingsproces moet kloppen. Hittegraad 6 wordt veel toegepast bij laagtoerige en kleine verbrandingsmotoren bijvoorbeeld kettingzagen, bootmotortjes, kleine snorbrommertjes. En hittegraad 9 of zelfs 10 bij opgevoerde 70/80cc brommers, scooters etc...
Bedankt ik heb 7 dus zou denk ik wel goed moeten zijn.
 
Back
Top