Brommer doet raar

StefK17

Member
Hallo allemaal. Gisteren was ik op mijn schakelbrommer aan het rijden. Hij reed perfect maar viel opeens uit en ging daarna amper aan. Normaal start ik hem altijd elektrisch maar dit werkte niet, ook de kickstarter had geen succes. Dus in zijn 1 zetten en aanrennen was de enige optie die ik nog had. Na een tijdje hard rennen ging hij aan maar wou niet stationair blijven lopen. Tijdens het rijden kwam hij heel moeilijk op toeren en schakelen naar zijn 4,5,6 waren mogelijk maar door te weinig toeren niet te doen. Dus hoger dan zijn 3 rijden was eigenlijk onmogelijk. Ook komen en knallen uit de uitlaat als ik het gas los laat.

Wat heb ik allemaal gedaan?
- Bougie gecontroleerd, vonkt netjes
- Carburateur helemaal schoongemaakt
- Bougie is 4 dagen geleden vervangen
- Bobine is 4 dagen geleden vervangen

Weet iemand toevallig wat het kan zijn? Het betreft een CPI SX
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Knallen / ploffen duiden soms op de ontsteking. Had ik bij mn Aerox, liep bar en bar slecht met alleen maar ploffen en knallen uit de uitlaat. Nieuwe ontsteking erin en reed weer als n zonnetje, maar aangezien dit prijzig is probeer eerst maar ns om je uitlaat te ontstoppen
 
Bedankt allemaal voor het meedenken. Had een compressiemeter besteld en bleek dat alle 2 mijn zuigerveren niet meer aanwezig waren....
Post automatically merged:

Zo zag het eruit :(
 

Attachments

  • 20210919_163808.jpg
    20210919_163808.jpg
    93.8 KB · Views: 11
  • 20210919_164207.jpg
    20210919_164207.jpg
    178.3 KB · Views: 11
Een wonder dat hij überhaupt nog gelopen heeft.
Schade aan de zuiger en cilinder nog daar aan toe, maar waar zijn die stukken zuigerveer gebleven en wat is er eventueel gebeurd met je krukas etc....
 
Back
Top