brommer doet raar :s

Lexn

@ Polini evo zip AC
hoi,

Ik heb dus een blok samengestoken met een topracing krukas maar die krukas zat eerst in een ander blok dus heb ik die overgetoken. Werkwijze: krukas uit oud blok gehaald, de lagers zaten nog op de krukas en zag dat ze nog goed waren ( weet wel dat je de lagers eerst in blok moet doen en dan pas krukas maar ze zaten nu al op de krukas dus).Dan kleine carterhelft opgewarmd en daar krukas in. Dan op grote carterhelft vloeibare pakking en zonder te verwarmen ander carterhelft met krukas ingeslaan met een rubberen hamer en moeren op het uiteinde v.d. krukas. Alle vijzen goed aangedraaid. Dan draaide de krukas stroef dus dacht ik dat is normaal, ze moet nog gecentreerd worden. Maar na 1000x op beide kanten geslaan te hebben bleef ze stroef draaien :s Ik helemaal twijfelen wat ik nu zou doen blok terug uiteenhalen of niet. Maar ik besloot het erop te wagen en alles ineengestoken, de keerring langs de variokant zit wel wat scheef maar die zorgt denkek niet voor valse lucht. Dus nu is mijn probleem wanneer ik hem aanleg draaid hij mooi in rolantie enzo maarvanaf dat ik meer gas geef haperd hij in zijn toeren en waneer ik volgas geef " niest " hij uit de uitlaat. Heb al andere ontsteking, bougi, bobine en cdi geprobeerd maar tevergeefs. ook is de bougi PIKzwart als ik hem eruit haal en hij spuugt kleine spatjes olie uit de uitlaat. In de benzine zit een klein beetje olie. Kan iemand me aub helpen?:(

setup is:

conti 50cc giet
12mm MK namaak carbu, sproeier 100
E5 powerslet (weet dat het slecht is maar is om te testen)
top racing krukas
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hardcorejunky said:
meng je zelf je benzine of heb je gewoon je olie tank er nog aan? en als je bougie pikzwart is ligt het puur aan de afstelling

pikzwart is dat de sproeier kleiner moet

heb er gewoon wat in gedaan maar een heeel klein beetje. De sproeier die erin zit heb ik ervoor ook zo gereden en die was mooi koffie met melk bruin maar toen reed ik wel op oliepomp
 
Back
Top