Brommer blijft bij warme motor stationair niet lopen

Alex1

New Member
Hallo ik heb een vraag over mijn rieju rrx

de brommer rijd prima alleen onderin het blok trekt hij wat minder. Ook is het zo als de motor warm is hij uitwil vallen als ik geen gas bijgeef. Als hij koud is zit hij net tegen het uitvallen aan maar blijft langer lopen dan als hij warm is.

de bougie is zwart van kleur maar niet nat
 
Advertisement - register to remove this

Ja heb ik ook al geprobeerd maar de stationair schroef zit al helemaal ingedraaid dus daar is niks meer aan te stellen, aan de luchtschroef zit ik liever niet want die staat wel goed en dan veranderd er weinig
 
Ja heb ik ook al geprobeerd maar de stationair schroef zit al helemaal ingedraaid dus daar is niks meer aan te stellen, aan de luchtschroef zit ik liever niet want die staat wel goed en dan veranderd er weinig
Als je stationairschroef helemaal dicht is gedraaid moet hij normaal gesproken uitvallen. Je brommer trekt dus ergens valse lucht, dat wil zeggen dat er op een andere plek lucht word aangezogen dan je luchtfilter (spruitstuk, uitlaat, etc) dat zul je ff moeten nakijken
 
Als de stationairschroef maximaal is ingedraaid staat de gasschuif, juist maximaal open bij losgelaten gashendel.

aan de luchtschroef zit ik liever niet want die staat wel goed en dan veranderd er weinig
Wat laat jouw dan denken dat deze goed staat?

Want als je veel lucht moet bijmengen dmv de stationairschroef (omdat deze helemaal ingedraaid staat) laat mij toch denken dat het mengsel bij stationair initieel te rijk staat!

Daarom zal hij ook minder snel uitvallen als het blok nog koud is en vlotter als het blok opgewarmd is.

Maar misschien is mijn redenering wel helemaal mis....dan hoor ik dit graag.
 
Ik denk dat hij goed staat omdat als ik hem verdraai hij begint te ploffen. Hiermee bedoel ik dat ie niet in een keer doortrekt. Het zou kunnen dat ie te rijk loopt want de bougie is ook zwart
Post automatically merged:

Heb valse lucht getest maar dat is het niet
 
Back
Top