This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brommer 2 takt hapert komt niet vooruit bij koude motor

hillbee

New Member
Hallo ik heb een peugeot tkr 2 takt 50cc

Ik zit dus al een tijdje met het probleem dat hij bij een koude motor bij het gas geven heel erg stottert of totaal niet vooruit komt
hij komt pas vooruit na 10 seconden vol gas te geven
Een maal hij warm is rijd die goed trekt die goed op haalt een max snelheid van 75 - 80 kmph zonder problemen als hij warm is
veel mensen zeggen dat dit door het weer komt maar al is het 5 graden of 20 graden blijft het zelfde probleem en hoe meer ik er mee rij hoe erger het elke keer met tijd word

Ik heb al een nieuwe celinder opgestoken alle pakkingen zijn nieuw ook zit er een
nieuwe bogie (kleur bogie is te zien op de foto)
Nieuwe vsnaar
Nieuwe gewichtjes (rolletjes)
Nieuwe banden
en een nieuwe batterij in

Carb is ook al 2 keer schoon gemaakt geweest Maar niets blijkt te helpen het is erg lastig om zo te rijden en zeker voor het verkeer die achter mij rijd

(Extra info)
Het raare is bij koude motor als ik die start en vertrek binnen de 10 seconden trekt die wel goed op en is hij meteen weg pas na het stoppen tot stilstand en terug begint te rijden dat hij hapert of niet vooruit komt zoals ik heb beschreven in het begin tot hij goed warm is na ongeveer 2 tot 3 km rijden dan trekt die wel goed op zoals het moet

Attachments

• 20240810_130243.jpg
    177 KB · Views: 7
Dat hij bij koud stotter en doet is volledig normaal.
Je choke staat open, ding loopt te rijk hoort erbij, welkom in de 2takt.

Gewoon rustig aan doen tot die warm is en dan poken!

Je bougie heeft trouwens HEEL VEEL kool opbouw, gok dat je wat minder olie mag toevoegen of betere olie kopen....
1 op 50 met een goede olie is wat ik adviseer.

De olie vermengt vanzelf
Post automatically merged:

Mijn broer heeft ze zelfde brommer als mij die hapert geen klein beetje die werkt gewoon altijd vlot hoe het moet zonder stoteren of iets en wij gebruiken ook de zelfde olie