Brommer 2-takt gewassen en start niet meer

matthxo

Member
Hallo, ik heb reeds mijn KSR TR50SM of Generic trigger sm50 gewassen met de tuinslang en toen ik het startte was er een dof geluid en kwam het meer van de blok dan de uitlaat zelf, er kwam ook rook aan het begin stuk van de uitlaat en niet zoveel aan de achterkan.
Ik had de uitlaat afgehaalt en er kwam bijna een liter water uit door waarschijnlijk de uitlaat einde niet goed genoeg af te dekken.
Was ook een beetje dom en had de pop filter niet afgedekt en er is zeer veel water door de pop filter gegaan.

Het probleem nu is dat de brommer totaal niet meer start met kickstart en heb hem binnen laten drogen maar nogsteeds is er iets dat vorokomt dat hij start.
Pop filter is droog, uitlaat is droog en voor de rest heb ik niet genoeg kennis om uit te zoeken waar het water iets blokkeerd of iets anders heeft gedaan.

Ik kan me voorstellen dat door de popfilter niet af te denken dat er water door de carb naar de motor is gegaan maar heb zelf geen flauw idee wat ik daaraan doe.

Iemand een idee of een voorstel laat mij weten
Hartelijk bedankt voor de mensen die wat info kunnen meedelen!
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de bougie er al eens uitgedraaid en een flink aantal keren gekickt zodat het eventueel aangezogen water uit je cilinder komt?
Als je dan toch de bougie eruit hebt, kijk gelijk of je bougie nog vonkt.
 
Heb je de bougie er al eens uitgedraaid en een flink aantal keren gekickt zodat het eventueel aangezogen water uit je cilinder komt?
Als je dan toch de bougie eruit hebt, kijk gelijk of je bougie nog vonkt.
Hebt daarnet gekeken voor vonken, er zijn vonken en zeker een aantal keren getrapt.
 
Tijdens het kicken kwam er geen water uit het bougiegat?
Heb je het luchtfilter droog gemaakt of laten drogen?
nee geen water maar bougiegat zit helemaal boven op de cilinderkop dus zou het dan moeten omdraaien voor water eruit te kiepen en luchtfilter is droog
 
gekickt met gas open en bougie eruit? (om water eruit te blazen)..
heb je niet ook per ongeluk water in je tank gespoten via beluchting? dat zakt naar onder en daar draait je motor niet op.
 
gekickt met gas open en bougie eruit? (om water eruit te blazen)..
heb je niet ook per ongeluk water in je tank gespoten via beluchting? dat zakt naar onder en daar draait je motor niet op.
Bedoelt u dan de bougie eruit en de gashendel draaien en kickstarten tergelijk? En zal ook eens alle benzine vernieuwen.
 
precies dat! oude benzine eruit en verse V-power of BP Ultimate vindt ie lekker. (meng je zelf olie bij of heeft dat ding een oliepomp?)
Ik zal vanavond eens kijken om de benzine te verversen, hoe denkt u dat best te doen?
Benzine slang naar een grote bidon leiden en leeg laten lopen en dan nog eens de carb uitspuiten met hoge druk? Zit er dan ook niet water in de motor?
 
ik zou een geschikte (benzine/olie-bestendige fles/jerrycan nemen. als je "bidon" van het verkeerde materiaal is, vreet benzine er in seconden doorheen. (PE-HD of PET (colafles) kan.
er zou water in je carburateur kunnen zitten, dan zou ik deze ook aftappen*, niet doorblazen, alles wat er uit komt, blaas je je motor in tenzij je je carburateur demonteert (met weer risico op valse lucht bij weer monteren) *zoek naar een aftapschroef of boutje, of draai de vlotterkamer iets los en houd de brommer schuin met een doek of bakje onder de carburateur.
als er nu "water" in je carter staat, kan dat niet heel veel zijn en "trap/start" je dat er weer doorheen (spat/dampt naar je uitlaat) met gas vol open voor je je verse benzine er in giet. als ie dan wel aanslaat dampt de rest er ook wel uit.
 
je zou ook nog bij wijze van proef alleen de carb leeg kunnen laten lopen en dan die alleen vullen met verse benzine (apart slangetje en fles) of gewoon wat in de luchtinlaat ervan spatten/spuiten/druppen. (oude "glassex" spuit oid) als je er dàn leven uit krijgt, kun je verder.
 
je zou ook nog bij wijze van proef alleen de carb leeg kunnen laten lopen en dan die alleen vullen met verse benzine (apart slangetje en fles) of gewoon wat in de luchtinlaat ervan spatten/spuiten/druppen. (oude "glassex" spuit oid) als je er dàn leven uit krijgt, kun je verder.
Dat is een geweldig idee, ik zal in een flesje verse benzine steken en de benzine slang eraan sluiten.
 
heb zelf wel eens een aggregaat aan het "infuus" gehangen met een grote injectiespuit als "tank" (alle aansluitingen braken af toen ik ze wilde controleren, wilde wel weten of motor draaide voor ik tot koop overging, dus zo opgelost (spuit was wel snel leeg, liep er misschien een minuut op (160 cc viertakt))
 
heb zelf wel eens een aggregaat aan het "infuus" gehangen met een grote injectiespuit als "tank" (alle aansluitingen braken af toen ik ze wilde controleren, wilde wel weten of motor draaide voor ik tot koop overging, dus zo opgelost (spuit was wel snel leeg, liep er misschien een minuut op (160 cc viertakt))
Hij draaide!! Ik heb een gaatje in een flesdopje gesneden en de benzinebuis van de carb erop aangesloten, in de fles en beetje nieuwe benzine en in de lucht houden en zo starten met choke aan tot hij starte en choke afgelegt en toen ik gas gaf klonk het heel ruw mar uiteindelijk was het het oude goeie geluid.

Heb ook eerst de benzine slang afgekoppelt van de tank en de carb flodderbakje losgevezen om alle waterachtige benzine eruit te krijgen.
 
Hij draaide!! Ik heb een gaatje in een flesdopje gesneden en de benzinebuis van de carb erop aangesloten, in de fles en beetje nieuwe benzine en in de lucht houden en zo starten met choke aan tot hij starte en choke afgelegt en toen ik gas gaf klonk het heel ruw mar uiteindelijk was het het oude goeie geluid.

Heb ook eerst de benzine slang afgekoppelt van de tank en de carb flodderbakje losgevezen om alle waterachtige benzine eruit te krijgen.
It's Alivvee!!
fijn! dan kan je nu je tank aftappen en verversen denk ik? succes verder!
 
Back
Top