This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brom/snor verschillen Piaggio Zip type 3

Mikeymore

New Member
Hoi ik heb een Piaggio Zip type 3 50 cc snor uit 1998.
Ik heb hem gisteren bij de RDW laten omkeuren naar geel kenteken. Hij loopt nu op de rollerbank 34 km/u.

Ik wil de scooter sneller krijgen, zo rond de 50 en meer trekkracht. Er zit geen prop in de uitlaat. Sproeier is 70 en hij start/loopt wel goed, maar totaal geen vermogen. Er zit een 21mm carburateur op met originele luchtfilter en uitlaat. Er zal ook wel snorvertanding opzitten, maar weet ik niet zeker. De vario-ring is er al uit en er zitten 5.8 gram rollen in de vario.

Mijn belangrijkste vraag: zijn er van de type 3 zip verschillende blokken voor snor en brom?
Of is het alleen de cilinder/zuiger/vertanding etc.?

Wat kan ik nog vervangen om de scooter zo rond de 45/50 te laten lopen? Moet er ook nog ergens iets ontgrensd worden zag ik ergens?
En hoe doe je dat dan?

Misschien nog een keer een andere kit erop leggen, maar wou het eerst met deze setup proberen.

Alvast bedankt!
 
Een 21mm carburateur op een snorvariant!
Mja, dan is het wel raar dat die niet harder loopt en/of rijdt...

Het beste wat je kunt doen is ook een zgn. powerfiltertoeter erop te bouwen (maatje oude grammofoon toeter), let we! Past niet op de originele aanzuigslang!

En als je je eigen vraag even zorgvuldig terugleest, valt er dan wat uit de toon of??
 
Ik heb een typo gemaakt in mij post, de carburateur is een 17 mm. Ik neem aan dat er nu bromvertandingen in het blok liggen, maar hoe kan ik dat checken/tellen?

Is er dus wel verschil tussen een snor- en bromversie van het blok zelf met deze zip type 3?
Dat maakt het in de toekomst upgraden naar een 70cc kit denk ik lastig(er)?
 
als jij zelf geen bromvertanding erin hebt gedaan heb je nog gewoon snorvertanding. als jij nog steeds geen 50 haalt, en alles achter de carterkap in orde is. check dan ff Bougie,spruitstuk, valse lucht. die dingen. anders is je cilinder/zuiger verrot.


snorblok heeft soms begrenzingen wat er voor zorgt dat sommige 70cc's niet zullen passen zoals DR. dan moet je een beetje wegvrezen.
 
Mijn zip type 3 was gesmoord bij de cilinder er is een goedkope cilinder die een brom imitatie is van de standaart zip :https://www.opvoeren.nl/merk/puch/zip/carenzi-blue-racing-50cc-piaggio-ac de standaart cilinder kop past erop toen ik mijn standaart snor deze cilinder erop had gezet liep hij precies 45