Hoi ik heb een Piaggio Zip type 3 50 cc snor uit 1998.
Ik heb hem gisteren bij de RDW laten omkeuren naar geel kenteken. Hij loopt nu op de rollerbank 34 km/u.
Ik wil de scooter sneller krijgen, zo rond de 50 en meer trekkracht. Er zit geen prop in de uitlaat. Sproeier is 70 en hij start/loopt wel goed, maar totaal geen vermogen. Er zit een 21mm carburateur op met originele luchtfilter en uitlaat. Er zal ook wel snorvertanding opzitten, maar weet ik niet zeker. De vario-ring is er al uit en er zitten 5.8 gram rollen in de vario.
Mijn belangrijkste vraag: zijn er van de type 3 zip verschillende blokken voor snor en brom?
Of is het alleen de cilinder/zuiger/vertanding etc.?
Wat kan ik nog vervangen om de scooter zo rond de 45/50 te laten lopen? Moet er ook nog ergens iets ontgrensd worden zag ik ergens?
En hoe doe je dat dan?
Misschien nog een keer een andere kit erop leggen, maar wou het eerst met deze setup proberen.
Alvast bedankt!
Ik heb hem gisteren bij de RDW laten omkeuren naar geel kenteken. Hij loopt nu op de rollerbank 34 km/u.
Ik wil de scooter sneller krijgen, zo rond de 50 en meer trekkracht. Er zit geen prop in de uitlaat. Sproeier is 70 en hij start/loopt wel goed, maar totaal geen vermogen. Er zit een 21mm carburateur op met originele luchtfilter en uitlaat. Er zal ook wel snorvertanding opzitten, maar weet ik niet zeker. De vario-ring is er al uit en er zitten 5.8 gram rollen in de vario.
Mijn belangrijkste vraag: zijn er van de type 3 zip verschillende blokken voor snor en brom?
Of is het alleen de cilinder/zuiger/vertanding etc.?
Wat kan ik nog vervangen om de scooter zo rond de 45/50 te laten lopen? Moet er ook nog ergens iets ontgrensd worden zag ik ergens?
En hoe doe je dat dan?
Misschien nog een keer een andere kit erop leggen, maar wou het eerst met deze setup proberen.
Alvast bedankt!